Gå til innhold

Just do it - jeg vant over frykten idag


Gjest

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Mëmëso skrev:

Hmm. Da kan det altså være at jeg lurer dem? Men hva da om at de skjønner at jeg lurer de men spiller spillet og ler av meg fordi jeg tror at jeg klarer å lure dem? Det ene er rett og det andre er feil? 

Det hadde vært litt fint å vite da, for om det er sånn at jeg faktisk lurer dem, så bør jeg jo skrive meg ut med en gang. Jeg får ta meg sammen litt mer og se om det går denne gangen. 

Nå gikk verden litt mer i grus.

Endret av Mëmëso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan jeg klare å lure en lege, to psykiatere og en psykolog, pluss masse helsepersonell? Hva da med mannen min som jaget meg til lege, har jeg lurt han også? 

Jeg synes det virker litt rart, så det er klart de må ha skjønt det. Men hvorfor dytter de i meg medisiner da, og hvorfor sa han overlegen at jeg ikke er falsk?

Har de lov å gjøre sånt? Er det Placebo?

Endret av Mëmëso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Mëmëso skrev:

Da kan det altså være at jeg lurer dem?

Hvordan klarte du å konkludere med det, ut fra kuptons svar?

Jeg synes det virker som om du føler deg forvirret / rådvill, og når da testene viser at du er deprimert, kan du stole på at det er denne følelsen som ligger nærmest sannheten.

30 minutter siden, Mëmëso skrev:

Men hva da om at de skjønner at jeg lurer de, men spiller spillet og ler av meg fordi jeg tror at jeg klarer å lure dem?

Den innviklede forklaringen der tror jeg du kan se helt bort fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

Her må jeg oppklare en ting. Følelser som gjelder en selv skal en stole på. Jeg føler meg trist, glad, sint, lykkelig etc.

Følelser i relasjoner til andre er noe annet. "Jeg føler at han er sint på meg" er en følelse en selv har, men innholdet i følelsen trenger ikke være riktig. Er det noe annet og mer konkret som taler for at følelsen er riktig eller feil? Her vil andre og mer konkrete saker telle langt mer enn den subjektive følelsen når en skal vurdere om den andre er sint eller ikke.

Takk for viktig oppklaring. Det ga mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mëmëso skrev:

Hmm. Da kan det altså være at jeg lurer dem? Men hva da om at de skjønner at jeg lurer de men spiller spillet og ler av meg fordi jeg tror at jeg klarer å lure dem? Det ene er rett og det andre er feil? 

I dette tilfellet er jeg sikker på at Kupton skrev om meg/det jeg sliter med og ikke deg.

Det er følelsene dine som prøver å lure deg - husk «det er ikke slik selv om jeg føler det slik». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, laban skrev:

Hvordan klarte du å konkludere med det, ut fra kuptons svar?

Jeg synes det virker som om du føler deg forvirret / rådvill, og når da testene viser at du er deprimert, kan du stole på at det er denne følelsen som ligger nærmest sannheten.

Den innviklede forklaringen der tror jeg du kan se helt bort fra.

Jeg hang meg opp i "stole på følelser som gjelder en selv." 

 

45 minutter siden, MxxM skrev:

I dette tilfellet er jeg sikker på at Kupton skrev om meg/det jeg sliter med og ikke deg.

Det er følelsene dine som prøver å lure deg - husk «det er ikke slik selv om jeg føler det slik». 

Roet meg nå. Snakket med psykiater. Hun var helt sikker på at når depresjonen er borte blir dette borte og. 

Beklager så mye for å spore av og ta av i tråden din. *flau* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Mëmëso skrev:

Jeg hang meg opp i "stole på følelser som gjelder en selv." 

 

Roet meg nå. Snakket med psykiater. Hun var helt sikker på at når depresjonen er borte blir dette borte og. 

Beklager så mye for å spore av og ta av i tråden din. *flau* :)

Det går helt fint. Jeg skjønner at du sliter, så ikke tenk på det. 

Godt at du fikk noen ord med psykiater. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...