Gå til innhold

Just do it - jeg vant over frykten idag


Gjest

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg har virkelig stått på for å få det bedre. Har jobba hardt lenge. Det er ikke mer å gjøre. Ja er sliten også. I tillegg skadet jeg meg i går etter uhell. 

Kan du ikke prøve å ta en pause så du får litt overskudd igjen. Ikke ta noen avgjørelse nå som du både er skadet og nedslitt. Gi deg selv rom og ro til å få sjansen til å komme deg ovenpå igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksponering er kanskje to steg frem og ett tilbake. Noen ganger er det lettere å tenke på det ene steget tilbake selv om man egentlig har gjordt fremgang. 

Anonymkode: 61ea8...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en livssituasjon hvor det er vanskelig å få til så mye hvile. Men jeg prøver å sørge for nok søvn. 

Jeg er nødt til å stå i dette igjen i morgen. Gruer meg sykt mye, men skal stålsette meg nok en gang. 

Takk for all støtten:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg er i en livssituasjon hvor det er vanskelig å få til så mye hvile. Men jeg prøver å sørge for nok søvn. 

Jeg er nødt til å stå i dette igjen i morgen. Gruer meg sykt mye, men skal stålsette meg nok en gang. 

Takk for all støtten:-)

Jeg tror du greier det :)

Lykke til  :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg tror du greier det :)

Lykke til  :)

 

I did IT. Jeg var kjempeskamfull. Men det hadde jeg ingen grunn til.

Tror kanskje det er fortiden som innhenter meg, hvor det ikke var lov til å vise følelser og reaksjoner, det fikk alltid en eller annen negativ reaksjon fra far. Og slik tror jeg at det fortsatt er (med andre). 

Bare noen tanker.. 

iallefall lever jeg enda, og det var ikke farlig, tvert om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MxxM skrev:

I did IT. Jeg var kjempeskamfull. Men det hadde jeg ingen grunn til.

Tror kanskje det er fortiden som innhenter meg, hvor det ikke var lov til å vise følelser og reaksjoner, det fikk alltid en eller annen negativ reaksjon fra far. Og slik tror jeg at det fortsatt er (med andre). 

Bare noen tanker.. 

iallefall lever jeg enda, og det var ikke farlig, tvert om. 

Kjempeflott :)  Gratulerer :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var litt ubehagelig idag også, men jeg korrigerte følelsene med hell. 

Denne eksponeringen har vært svært tøff, jmfr ukas mange innlegg og opp/ned turer - men jeg kjenner med hele meg (med både fornuft og følelser) at det er slik jeg beskrev i forrige innlegg. 

«Det er slik fordi jeg føler det slik» må korrigeres med «det er ikke slik fordi jeg føler det slik».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MxxM skrev:

Det var litt ubehagelig idag også, men jeg korrigerte følelsene med hell. 

Denne eksponeringen har vært svært tøff, jmfr ukas mange innlegg og opp/ned turer - men jeg kjenner med hele meg (med både fornuft og følelser) at det er slik jeg beskrev i forrige innlegg. 

«Det er slik fordi jeg føler det slik» må korrigeres med «det er ikke slik fordi jeg føler det slik».

Jeg skjønner ikke hva som skjer med deg? Er det ytre situasjoner som gjør at du strever så mye som du gjør (kombinert med gammelt rot)?

Endret av XbellaX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, XbellaX skrev:

Jeg skjønner ikke hva som skjer med deg? Er det ytre situasjoner som gjør at du strever så mye som du gjør (kombinert med gammelt rot)?

Dette innlegget var ment å være postitivt. 

Jeg har m.a.o kommet styrket ut av det. Går fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MxxM skrev:

Dette innlegget var ment å være postitivt. 

Jeg har m.a.o kommet styrket ut av det. Går fremover. 

Jeg tenkte mer på utgangspunktet, fordi det virker som om noe plutselig ble fryktelig vanskelig. Du trenger selvfølgelig ikke brette ut sjelen din, det var ikke slik ment, beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, XbellaX skrev:

Jeg tenkte mer på utgangspunktet, fordi det virker som om noe plutselig ble fryktelig vanskelig. Du trenger selvfølgelig ikke brette ut sjelen din, det var ikke slik ment, beklager.

Det går fint. Takk for all støtten jeg har fått :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MxxM skrev:

«Det er slik fordi jeg føler det slik» må korrigeres med «det er ikke slik fordi jeg føler det slik».

Kjempeviktig erkjennelse som mange kan lære av. "Emotional reasoning" er noe som skaper store problemer for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.9.2018 den 21.28, kupton skrev:

Kjempeviktig erkjennelse som mange kan lære av. "Emotional reasoning" er noe som skaper store problemer for mange.

Det er vanskelig, ingen lett oppgave, når man er mye usikker fra før. Hvordan vet en om en kan stole på fornuften - fornuften trenger jo heller ikke å være «riktig» til en hver tid? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, kupton skrev:

100% vet en aldri. Men i de aller fleste tilfellene er fornuften mer å stole på. 

Jeg prøver. Gjør mitt beste. 

Takk for dine og andres svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kupton skrev:

100% vet en aldri. Men i de aller fleste tilfellene er fornuften mer å stole på. 

I mange tilfeller kan jeg ikke stole på fornuften heller. Derfor er dette vanskelig. Men jeg er klar over det. Håper andre har nytte av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, MxxM skrev:

I mange tilfeller kan jeg ikke stole på fornuften heller. Derfor er dette vanskelig. Men jeg er klar over det. Håper andre har nytte av det. 

Synes det var veldig nyttig. 

Endret av Mëmëso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MxxM skrev:

I mange tilfeller kan jeg ikke stole på fornuften heller. Derfor er dette vanskelig. Men jeg er klar over det. Håper andre har nytte av det. 

Jeg har legeskrekk. Ble konfrontert av avdelingsoverlegen her (som jo er ekstra, ekstraskummel, og som jeg er ganske sikker på Kupton kjenner godt) etter to netter på mottaksavdelingen. Min kjære hadde fortalt om virrvaret av tanker jeg har spunnet siste ukene om hvem som lurer hvem, og om jeg egentlig er syk. Ble spurt om hvorfor jeg tror dette når alt tyder på at jeg er deprimert og testscore bedømt av flere de siste ukene er skyhøy. Det eneste svaret var; fordi jeg føler det slik. Men det er jammen ikke lett når det føles så intenst.

Endret av Mëmëso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg oppklare en ting. Følelser som gjelder en selv skal en stole på. Jeg føler meg trist, glad, sint, lykkelig etc.

Følelser i relasjoner til andre er noe annet. "Jeg føler at han er sint på meg" er en følelse en selv har, men innholdet i følelsen trenger ikke være riktig. Er det noe annet og mer konkret som taler for at følelsen er riktig eller feil? Her vil andre og mer konkrete saker telle langt mer enn den subjektive følelsen når en skal vurdere om den andre er sint eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, kupton skrev:

Her må jeg oppklare en ting. Følelser som gjelder en selv skal en stole på. Jeg føler meg trist, glad, sint, lykkelig etc.

Følelser i relasjoner til andre er noe annet. "Jeg føler at han er sint på meg" er en følelse en selv har, men innholdet i følelsen trenger ikke være riktig. Er det noe annet og mer konkret som taler for at følelsen er riktig eller feil? Her vil andre og mer konkrete saker telle langt mer enn den subjektive følelsen når en skal vurdere om den andre er sint eller ikke.

Hmm. Da kan det altså være at jeg lurer dem? Men hva da om at de skjønner at jeg lurer de men spiller spillet og ler av meg fordi jeg tror at jeg klarer å lure dem? Det ene er rett og det andre er feil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...