Gå til innhold

Just do it - jeg vant over frykten idag


Gjest

Anbefalte innlegg

5 timer siden, MxxM skrev:

Hvorfor skal jeg utsette meg for så mye ubehag når jeg mislykkes så til de grader? 

Fordi det er eneste vei til varig bedring. 

Er du sliten? Det blir jeg av å stå i ting og da blir jeg også mer sårbar. Du har vært kjempeflink. Ta deg en pause og prøv å få litt hvile så kanskje ting ser litt annerledes ut etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, emilie321 skrev:

Fordi det er eneste vei til varig bedring. 

Er du sliten? Det blir jeg av å stå i ting og da blir jeg også mer sårbar. Du har vært kjempeflink. Ta deg en pause og prøv å få litt hvile så kanskje ting ser litt annerledes ut etterhvert. 

Ja, er sliten. Får dessverre lite pause denne uka. Fullt opp. Blir også ny «eksponering» igjen i helgen som jeg ikke vet Iom jeg makter. Har lyst til å melde avbud, men da går det utover andre igjen.. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MxxM skrev:

Ja, er sliten. Får dessverre lite pause denne uka. Fullt opp. Blir også ny «eksponering» igjen i helgen som jeg ikke vet Iom jeg makter. Har lyst til å melde avbud, men da går det utover andre igjen.. 

Når jeg er veldig sliten så tenker jeg fort negativt, kan det være sånn med deg?  Ikke lett å se hva en faktisk får til når en er veldig sliten.  Synes det høres ut som at du får til mye, ikke gi opp selv om du er veldig sliten nå. Husk på de tre T'er, Ting Tar Tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, MxxM skrev:

Jeg avslutter denne tråden fordi jeg har mislykkes nok en gang. Jeg orker ikke å utsette meg for mer. 

Jeg sendte følgende kommentar til dette i går kveld, men den kom visst ikke gjennom:
Ikke døm deg selv for hardt, du er sikkert sliten nå.

Jeg er med andre ord enig i emilie123s innlegg over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mer å gjøre. Jeg fikk nettoop vite hvordan jeg blir sett på og det var svært sårende. Kommer aldri til å glemme det. 

Takk til alle som har støttet meg i denne prosessen. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎28‎.‎08‎.‎2018 den 21.55, MxxM skrev:

Jeg avslutter denne tråden fordi jeg har mislykkes nok en gang. Jeg orker ikke å utsette meg for mer. 

Snille deg, kan du ikke prøve å ikke tenke så svart hvitt rundt dette? Enten så sier du at du ikke orker å utsette deg for utfordringene, eller så blir du kanskje litt for "flink pike" og bestemmer deg for å tåle alt. Så er du stolt over at det har gått bra, og så skjer noe som gjør at du sier du aldri mer vil prøve igjen. 

Trenger du å ta følelsene dine fullt så bokstavelig? Går det an å tenke at når følelsene er veldig sterke, så tenker du ganske dårlig - for det gjør de fleste av oss. Vent til følelsene har roet seg, før du begynner å skulle ta valg i forhold til fremtiden. 

Finn måter å ta pauser på, men prøv å ikke hevde at du aldri mer vil prøve. Tror det er mange av oss som ser at du gjennomgår mange vanskelige følelser, men det blir litt vanskelig å ta det du skriver "på alvor", dvs. bokstavelig, for vi vet jo at om noe tid så ønsker du å prøve igjen. 

Anonymkode: 3eac7...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, MxxM skrev:

Det er ikke mer å gjøre. Jeg fikk nettoop vite hvordan jeg blir sett på og det var svært sårende. Kommer aldri til å glemme det. 

Takk til alle som har støttet meg i denne prosessen. 

Hvis du prøver å roe deg selv som best du kan, og så tenker gjennom om du ikke kjenner igjen denne situasjonen fra tidligere? Du kommer deg nok selv om du akkurat nå synes det som har skjedd er svært sårende. 

Ville det kunne hjelpe deg om du skrev litt mer konkret om hva som skjer? Er det hobbyaktiviteten din som gir deg disse vanskelige følelsene dine?

Anonymkode: 3eac7...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de aller fleste ville blitt lei seg av å bli dømt på den måten jeg har blitt.

Jeg orker ikke å skrive mer om det, jeg skal bruke tiden fremover til å fokusere på andre ting og gjøre alt jeg kan for å gå videre. 

Takk for engasjementet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg tror de aller fleste ville blitt lei seg av å bli dømt på den måten jeg har blitt.

Jeg orker ikke å skrive mer om det, jeg skal bruke tiden fremover til å fokusere på andre ting og gjøre alt jeg kan for å gå videre. 

Takk for engasjementet. 

Det kan godt hende at du har opplevd noe som alle andre også ville blitt såret og lei seg for. Men hovedpoenget i denne tråden er vel hvordan håndtere vanskelige følelser? Du startet jo ut med å skrive om mestringsfølelsen knyttet til at du hadde klart å utfordre deg selv. 

Anonymkode: 3eac7...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, MxxM said:

Jeg skal utsette meg for dette en gang til. Jeg skal trosse angsten og skammen over å være som jeg er. 

Tomlene opp! YOU can do it! ☺️

Anonymkode: bc5a0...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan godt hende at du har opplevd noe som alle andre også ville blitt såret og lei seg for. Men hovedpoenget i denne tråden er vel hvordan håndtere vanskelige følelser? Du startet jo ut med å skrive om mestringsfølelsen knyttet til at du hadde klart å utfordre deg selv. 

Anonymkode: 3eac7...4b2

Jeg tenker på svarene. Har skjedd litt andre ting idag som har fått mye fokus. Skal prøve å jobbe med dette når ting har normalisert deg litt for meg. Setter pris på svarene.9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg så lite verdt - jeg fortjener visst ikke å ha det bra og blir liksom «straffet» for at jeg sliter. Jeg avslutter denne eksponeringen. Orker rett og slett ikke mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, MxxM skrev:

Føler meg så lite verdt - jeg fortjener visst ikke å ha det bra og blir liksom «straffet» for at jeg sliter. Jeg avslutter denne eksponeringen. Orker rett og slett ikke mer. 

Synes det høres ut som at du har vært flink lenge, har du vært for flink?

Selv blir jeg mer sliten jo mer jeg gjør, noe som er normalt, men jeg glemmer litt hva jeg egentlig har gjort. Jo mer sliten , jo mer negative tanker. Glemmer å se hva jeg egentlig har stått i og hva jeg egentlig har fått til. Kan det være slik med deg ?

Hva om du deler opp eksponeringen? Tar litt mer pauser mellom hver eksponering. Alle må ha krefter for å få ting til, også du. 

Du er IKKE lite verdt, heller det motsatte. Du er verdifull.

Jeg synes du er flink.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, MxxM skrev:

Føler meg så lite verdt - jeg fortjener visst ikke å ha det bra og blir liksom «straffet» for at jeg sliter. Jeg avslutter denne eksponeringen. Orker rett og slett ikke mer. 

Prøv å legg merke til hvordan du med 8 timers forskjell skriver to helt "motsatte" innlegg. 

Livet er krevende og mange av oss kan ha uhensiktsmessige mønstre/personlighetstrekk som vanskeliggjør samspill med andre mennesker. Utenifra så ser det ut som om svart-hvitt-tenkningen din, er noe av det som hindrer deg fra å ha et bedre liv. 

Anonymkode: 3eac7...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å legg merke til hvordan du med 8 timers forskjell skriver to helt "motsatte" innlegg. 

Livet er krevende og mange av oss kan ha uhensiktsmessige mønstre/personlighetstrekk som vanskeliggjør samspill med andre mennesker. Utenifra så ser det ut som om svart-hvitt-tenkningen din, er noe av det som hindrer deg fra å ha et bedre liv. 

Anonymkode: 3eac7...4b2

Jeg pleier ikke å være så sort hvitt som jeg har vært denne uka. Denne uka har vært ekstrem.

Om du hadde fått høre det samme som meg, hvot ille jeg er og med det fått bekreftet følelsene som forteller meg at andre er bedre og mer likandes enn meg, hadde du sikkert blitt lei deg du også.

Jeg har kjempa mot alt hele uka, derfor denne ber og dal banen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, emilie321 skrev:

Synes det høres ut som at du har vært flink lenge, har du vært for flink?

Selv blir jeg mer sliten jo mer jeg gjør, noe som er normalt, men jeg glemmer litt hva jeg egentlig har gjort. Jo mer sliten , jo mer negative tanker. Glemmer å se hva jeg egentlig har stått i og hva jeg egentlig har fått til. Kan det være slik med deg ?

Hva om du deler opp eksponeringen? Tar litt mer pauser mellom hver eksponering. Alle må ha krefter for å få ting til, også du. 

Du er IKKE lite verdt, heller det motsatte. Du er verdifull.

Jeg synes du er flink.

Jeg har virkelig stått på for å få det bedre. Har jobba hardt lenge. Det er ikke mer å gjøre. Ja er sliten også. I tillegg skadet jeg meg i går etter uhell. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, MxxM skrev:

Jeg pleier ikke å være så sort hvitt som jeg har vært denne uka. Denne uka har vært ekstrem.

Om du hadde fått høre det samme som meg, hvot ille jeg er og med det fått bekreftet følelsene som forteller meg at andre er bedre og mer likandes enn meg, hadde du sikkert blitt lei deg du også.

Jeg har kjempa mot alt hele uka, derfor denne ber og dal banen. 

Denne stormen vil gå over, du trenger bare litt tid. Send meg en mail hvis det kan hjelpe:-)

Anonymkode: 3eac7...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...