Gå til innhold

Hva er det "normale,vanlige,norske?


HHP58

Anbefalte innlegg

Begynner nå å lure på om psykiatrien har lurt meg til å tro at jeg er gal.Skriver derfor til alle "vi normale" eller den største gruppen,gjennomsnittet.

Store mentale belastninger bør ikke sykeliggjøres mer en det å være utbrent,veldig sliten,osv.Enebarn på snart 60.Begravde begge i jula 2004.Vond skillsmisse i 2004.Hverken jeg eller xen har fått ny sambo/ektefelle.

Men dette har jo også andre erfart? Noen medisinerer seg med alkohol,sovetabletter eller valium.Før het det "nerver" en dame i familien var veldig skvetten,hun skalv i ansiktet og så ut som hun var pågråten."Jeg har nerver sa hun"

Tror vel at pilletrillerne like gjerne skriver ut placebo(sukkerpille) og har en lengre samtale hvor han enten legger en hånd på skulderen,eller holder ett grep om pasienten sin hånd i 5 minutter.Vi mennesker er de svakeste av alle pattedyr med kg vekt mellom 20 og 120.Mange hunder på 50 kg kan lett drepe en mann uten våpen på 100.

Jeg synes det høres kjedelig ut å være normal,så jeg prøver å la vær.Å være en bitter "gammel mann" høres trist ut så jeg forsøker å være noe midt i mellom.

God søndagskveld Dolere!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
13 timer siden, HHP58 skrev:

Begynner nå å lure på om psykiatrien har lurt meg til å tro at jeg er gal.Skriver derfor til alle "vi normale" eller den største gruppen,gjennomsnittet.

Store mentale belastninger bør ikke sykeliggjøres mer en det å være utbrent,veldig sliten,osv.Enebarn på snart 60.Begravde begge i jula 2004.Vond skillsmisse i 2004.Hverken jeg eller xen har fått ny sambo/ektefelle.

Men dette har jo også andre erfart? Noen medisinerer seg med alkohol,sovetabletter eller valium.Før het det "nerver" en dame i familien var veldig skvetten,hun skalv i ansiktet og så ut som hun var pågråten."Jeg har nerver sa hun"

Tror vel at pilletrillerne like gjerne skriver ut placebo(sukkerpille) og har en lengre samtale hvor han enten legger en hånd på skulderen,eller holder ett grep om pasienten sin hånd i 5 minutter.Vi mennesker er de svakeste av alle pattedyr med kg vekt mellom 20 og 120.Mange hunder på 50 kg kan lett drepe en mann uten våpen på 100.

Jeg synes det høres kjedelig ut å være normal,så jeg prøver å la vær.Å være en bitter "gammel mann" høres trist ut så jeg forsøker å være noe midt i mellom.

God søndagskveld Dolere!

 

Det virker som om det "normale" blir litt innskrenket på den måten at flere får diagnoser. Jeg har også hørt at man brukte "nerver" som en samlebetegnelse på angst, depresjon og gud-vet-hva før i tiden.

Vi er vel det svakeste pattedyret, ja, men det er jo positivt at vi er pattedyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "normale" ja.. normale norske, aner virkelig ikke lenger. virker som vi har blitt et dianoseland. da jeg vokste opp var det normalt å være middels skoleflink, altså hadde du dårlige karakterer var du sløv og hadde konsentrasjonsvansker og måtte ha spesialundervsning, fikk du for gode karakterer var du nerd. 

men nå virker det nesten som at det normale er å ha allergi mot mat, ha en diagnose og evt være alkoholmisbruker. det normale er å ha barn innen en viss alder, og være helt etablert, men leser man så er det folk rundt om kring som føler de ikke strekker til samfunnets krav og blir deprimert. det er vel kanskje også typisk norsk å ha vinterdepresjon. 

Anonymkode: 2d8ac...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...