Gå til innhold

Hjernevasket av tv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 minutter siden, Lillemus skrev:

Som hva da?

F.eks det at vi sår frø og lar dem vokse. Vi sår jo alle frø hver dag med våre tanker og handlinger, og ut fra det vokser det alltid noe. Tenkte det var jo et godt poeng. Men når det var en profet der sa han at det var dritten som gjorde at frøet vokste, så vi skulle bare la folk kaste dritt på oss. 

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

F.eks det at vi sår frø og lar dem vokse. Vi sår jo alle frø hver dag med våre tanker og handlinger, og ut fra det vokser det alltid noe. Tenkte det var jo et godt poeng. Men når det var en profet der sa han at det var dritten som gjorde at frøet vokste, så vi skulle bare la folk kaste dritt på oss. 

Jeg ser poenget i det med frøene, men denne "profeten" høres ut som en merkelig fyr...

Annonse

3 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg ser poenget i det med frøene, men denne "profeten" høres ut som en merkelig fyr...

Ja han var veldig ivrig og sa vi fikk en uventet høst som alle snakker om nå, egentlig sa han "unexpected harvest". Det betyr jo uventet avling? Men nå sier de mye at vi får en uventet høst? Han helbredet folk på stedet, og visste hva som feilte dem og. Det var jo rart. Samboeren min sa han hadde sikkert en mikrofon på øret. 

7 timer siden, stjernestøv skrev:

De har endel gode poenger, og vi blir jo påvirket av satan. Men Jehovas vitne var her i går, da ble jeg helt surrete i hodet og fikk migrene. Satan som sa vi levde videre etter vi døde, i følge dem sov vi når vi døde og skulle bli vekket opp av Jesus. Det stod ikke en plass i bibelen at det var liv etter døden, men hva med visjon Norge? De sier vi lever videre og dør aldri, enten kommer vi til himmelen eller helvete. Men jeg tror vi møtes på den andre siden i harmoni og kjærlighet. 

Det er bedre å fokusere på å gjøre det beste ut av livet du har nå, så kan det som kommer etterpå komme etterpå..

Jeg kan helt fint kategorisere meg som spirituell, men skulle jeg falt noen vei innenfor kristendommen hadde det nok blitt satanismen. I forhold til de som følger gud føler jeg at satanismen gir respekt og omsorg for andre. Litt bedre enn de ti bud for meg:

1. Do not give opinions or advice unless you are asked.
  2. Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.
  3. When in another’s lair, show him respect or else do not go there.
  4. If a guest in your lair annoys you, treat him cruelly and without mercy.
  5. Do not make sexual advances unless you are given the mating signal.
  6. Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and he cries out to be relieved.
  7. Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.
  8. Do not complain about anything to which you need not subject yourself.
  9. Do not harm little children.
  10. Do not kill non-human animals unless you are attacked or for your food.
  11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.

Anonymkode: 14b58...e4d

Gjest Gargamel
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan helt fint kategorisere meg som spirituell, men skulle jeg falt noen vei innenfor kristendommen hadde det nok blitt satanismen. I forhold til de som følger gud føler jeg at satanismen gir respekt og omsorg for andre. Litt bedre enn de ti bud for meg:

2. Do not tell your troubles to others unless you are sure they want to hear them.
  6. Do not take that which does not belong to you unless it is a burden to the other person and he cries out to be relieved.
  7. Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained.
  11. When walking in open territory, bother no one. If someone bothers you, ask him to stop. If he does not stop, destroy him.

Det første budet er lite gjennomtenkt. Skal man virkelig aldri si hva man mener uten å bli spurt? 

Nr 4 og 11.... Torturere gjester og ødelegge irriterende folk på gata? Jeg føler at tiden har løpt fra den tankegangen.  

Jeg tror Satan må jobbe litt mer med imaget sitt hvis han skal konkurrere ut Jesus.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Med fare for å beskyldes for å bryte bud 1 (som du forsåvidt har gjort selv) leser jeg disse budene - kanskje med unntak av 3, 8 og 9, som mest passende for de som ikke liker mennesker. 

Annonse

17 timer siden, Gargamel skrev:

Det første budet er lite gjennomtenkt. Skal man virkelig aldri si hva man mener uten å bli spurt? 

Nr 4 og 11.... Torturere gjester og ødelegge irriterende folk på gata? Jeg føler at tiden har løpt fra den tankegangen.  

Jeg tror Satan må jobbe litt mer med imaget sitt hvis han skal konkurrere ut Jesus.

Jeg syntes det er et utmerket bud, man trenger ikke slenge dritt om andre mennesker og trenge seg på med sine ideer med mindre man har blitt spurt om det.

17 timer siden, Kayia skrev:

Med fare for å beskyldes for å bryte bud 1 (som du forsåvidt har gjort selv) leser jeg disse budene - kanskje med unntak av 3, 8 og 9, som mest passende for de som ikke liker mennesker. 

TS spurte om noe, så da er det full mulig å svare. Det er myntet på folk som slenger rundt seg om dritt eller sier sin mening uten at noen har i heletatt spurt om det, sånne folk irriterer meg daglig så jeg syntes den høres helt grei ut.

Men det kan vel tolkes som at man ikke liker mennesker, eller det kan tolkes som respekt.

Nr 2: Ikke last andre med problemene dine, fullt forståelig den. Jeg hadde ikke orket å høre på noen klage hele dagen med mindre jeg selv spurte om det. Slike folk blir man slitne av.

Nr 5: Vel, det er jo strengt tatt ikke voldta! Den mangler bibelen, faktisk har de flere punkter hvor man kan voldta med god grunn.

Nr 6: En annen versjon av at du ikke skal stjele.

Nr 10: Vel, den er logisk, du skal ikke drepe for morro skyld.

Men de er jo som de andre hellige tekstene, tolket til sin egen vinning. Handmaids tale er jo et godt bevis på dette, alt de gjør har de faktisk grunnlag for i bibelen.

Gjest Maggie55

Det er jo de mennesker som mener vi alle bare trenger litt angst og frykt også. Kanskje de som lager mange av disse veldig voldelige skrekkseriene og krimseriene som jeg synes mye det er mest av på TV. Kanskje en tanke som ligger bak også hos dem som hevder vi trenger mindre medisinforbruk for " nærver" i sin alminnelighet. Litt angst trenger man kanskje bare for å ta bedre vare på seg selv. 

Jeg likte TV  og radio bedre slik det var før. Men man har jo tydelig sagt fra om at man nå satser på yngre seergrupper. For et par år siden da man la om programstilen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...