Gå til innhold

Film/dokumentar om æresdrap

Anbefalte innlegg

Jeg synes å huske at jeg så en dokumentar/film på norsk TV om ei ung jente som blir drept av familien sin forfi hun ikke ikke fulgte de lover og regler som gjaldt i det familiesamfunnet hun var en del av. 

Jeg husker bare ikke hva den het?

Litt av handlingen var at jenta var skoleflink, og fikk lov til å ha en viss frihet, under sterk kontroll. Hun ble alltid passet på og holdt øye med da hun var utenfor hjemmet av faren, brødre, og andre mannlige familiemedlemmer. En dag falt hun i unåde etter kontakt med en norsk gutt, og hun visste at det var en drapsgrunn. Hun tok derfor kontakt med barnevernet som hjalp henne til å flytte hjemmefra til en liten leilighet for seg selv. Moren spilte en rolle i hennes drap da hun lurte henne til et møte på en kafé. Etter kaféoppholdet ble hun påkjørt og drept etter å ha blitt jaget over veien flere ganger av mannlige familiemedlemner i bil. 

Jeg husker at den filmen gjorde så sterkt inntrykk på meg. Er det noen som husker å ha sett denne filmen? Og hva den i så fall heter?

Anonymkode: ecb05...c79

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444244-filmdokumentar-om-%C3%A6resdrap/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...