AnonymBruker Skrevet 28. august 2018 Del Skrevet 28. august 2018 Jeg synes å huske at jeg så en dokumentar/film på norsk TV om ei ung jente som blir drept av familien sin forfi hun ikke ikke fulgte de lover og regler som gjaldt i det familiesamfunnet hun var en del av. Jeg husker bare ikke hva den het? Litt av handlingen var at jenta var skoleflink, og fikk lov til å ha en viss frihet, under sterk kontroll. Hun ble alltid passet på og holdt øye med da hun var utenfor hjemmet av faren, brødre, og andre mannlige familiemedlemmer. En dag falt hun i unåde etter kontakt med en norsk gutt, og hun visste at det var en drapsgrunn. Hun tok derfor kontakt med barnevernet som hjalp henne til å flytte hjemmefra til en liten leilighet for seg selv. Moren spilte en rolle i hennes drap da hun lurte henne til et møte på en kafé. Etter kaféoppholdet ble hun påkjørt og drept etter å ha blitt jaget over veien flere ganger av mannlige familiemedlemner i bil. Jeg husker at den filmen gjorde så sterkt inntrykk på meg. Er det noen som husker å ha sett denne filmen? Og hva den i så fall heter? Anonymkode: ecb05...c79 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444244-filmdokumentar-om-%C3%A6resdrap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.