Gjest anbr42 Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Hei! Jeg er en kvinne i førtiårene som i flere år har hatt arbeid som brøytemannskap om vintrene. Jeg er 114 cm på strømpelesten, og vekta (Felleskjøpets) viser nøyaktig 232 kg. I min barndom tok jeg ballett-timer, og ble ganske god på piruetter. Ord som "Fremragende, fantastisk, og enestående" gikk ofte igjen i lokalavisas beskrivelser av mine ballett-prestasjoner. Etter endt vgs kom jeg ikke inn på det studiet jeg ønsket meg, nemlig sirkusartistlinja ved Dvergeskolen, (seinere kalt Smurfeskolen på grunn av at førstnevnte navn ble oppfattet diskriminerende). Opptakene til skolen skjedde fortløpende i form av auditioner. Da jeg hadde vært på audition og vist frem mitt bidrag, ble det konkludert med at jeg ikke var unik nok til å komme inn. De var på jakt etter det helt spesielle, x-faktoren, og det manglet jeg, i følge dem. Det var da det begynte. Helvetet. Jeg begynte å trøstespise! Ikke ante jeg at kroppen min ikke hadde evne til å forbrenne "tomme kalorier", raffinert sukker, og transfett. Vekta økte noe voldsomt på kort tid, og før jeg visste ordet av det hadde jeg passert 100 kg. Jeg ble deprimert og tenkte at livet nå var forbi, før det egentlig hadde startet. Hva skulle det bli av meg nå, liksom? Hva kunne jeg bidra med i samfunnet, i form av f.eks. arbeidskraft, i den tilstanden jeg var kommet i? Da slo det meg: Jeg kunne tilby meg ovenfor kommunen som snøfreser! Det hadde snødd temmelig kraftig den vinteren, og det hadde stått i avisene at brøytemannskapene hadde vanskeligheter med å holde veier og parkeringsplasser frie for høy snø. Vel, som tenkt, så gjort. Og jeg fikk jobb! Det var kombinasjonen av utseendet og min fabelaktive evne til å utføre piruetter som var utslagsgivende. Tenk at jeg nå kunne brukes til noe likevel! Og ikke trengte kommunen å ha utgifter til maskin, maskinvedlikehold og diesel, siden jeg selv var maskinen. De første årene danset jeg meg gjennom gatene og blåste snøen bort med mine piruetter. Etterhvert la jeg dessverre på meg enda mer, og det ble litt vanskeligere å brøyte i gatene. Nå som vekta mi er så høy som den er nå, har jeg bare lov og mulighet til å brøyte større arealer med parkeringsplasser. Men effektiv, det er jeg. Faktisk altfor effektiv, slik at det egentlig ikke er lønnsomt for meg. For det som jeg bruker et kvarter på, bruker kollegaene mine ca. to timer på. Det betyr at jeg får mindre lønn for samme type jobb. Og dette gidder jeg rett og slett ikke mer. Dessuten har jeg pådratt meg uopprettelige ryggskader, så helsa mi er ikke så god lenger. Derfor vil jeg nå søke ny type arbeid. Et arbeid som ikke er så fysisk krevende, og en jobb som jeg kan tjene en anstendig lønn på. Helst hele året, og ikke bare om vinteren. Er det noen her som kan komme med tips til hva og hvor jeg burde søke? Aller helst om det er noen arbeidsgivere som leser dette som kan ansette meg promte? (Og ja, hvis det er noen som lurte, så er jeg hypoman, og sitter her kreativ i natten og humrer av egne dumme historier). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444285-sesongarbeider-s%C3%B8ker-anstendig-jobb/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 Det gir en BMI på 179... Jeg tror nok ikke det er noe vits i å søke jobb. Anonymkode: 53d42...667 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444285-sesongarbeider-s%C3%B8ker-anstendig-jobb/#findComment-3866650 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 10 hours ago, anbr42 said: Hei! Jeg er en kvinne i førtiårene som i flere år har hatt arbeid som brøytemannskap om vintrene. Jeg er 114 cm på strømpelesten, og vekta (Felleskjøpets) viser nøyaktig 232 kg. I min barndom tok jeg ballett-timer, og ble ganske god på piruetter. Ord som "Fremragende, fantastisk, og enestående" gikk ofte igjen i lokalavisas beskrivelser av mine ballett-prestasjoner. Etter endt vgs kom jeg ikke inn på det studiet jeg ønsket meg, nemlig sirkusartistlinja ved Dvergeskolen, (seinere kalt Smurfeskolen på grunn av at førstnevnte navn ble oppfattet diskriminerende). Opptakene til skolen skjedde fortløpende i form av auditioner. Da jeg hadde vært på audition og vist frem mitt bidrag, ble det konkludert med at jeg ikke var unik nok til å komme inn. De var på jakt etter det helt spesielle, x-faktoren, og det manglet jeg, i følge dem. Det var da det begynte. Helvetet. Jeg begynte å trøstespise! Ikke ante jeg at kroppen min ikke hadde evne til å forbrenne "tomme kalorier", raffinert sukker, og transfett. Vekta økte noe voldsomt på kort tid, og før jeg visste ordet av det hadde jeg passert 100 kg. Jeg ble deprimert og tenkte at livet nå var forbi, før det egentlig hadde startet. Hva skulle det bli av meg nå, liksom? Hva kunne jeg bidra med i samfunnet, i form av f.eks. arbeidskraft, i den tilstanden jeg var kommet i? Da slo det meg: Jeg kunne tilby meg ovenfor kommunen som snøfreser! Det hadde snødd temmelig kraftig den vinteren, og det hadde stått i avisene at brøytemannskapene hadde vanskeligheter med å holde veier og parkeringsplasser frie for høy snø. Vel, som tenkt, så gjort. Og jeg fikk jobb! Det var kombinasjonen av utseendet og min fabelaktive evne til å utføre piruetter som var utslagsgivende. Tenk at jeg nå kunne brukes til noe likevel! Og ikke trengte kommunen å ha utgifter til maskin, maskinvedlikehold og diesel, siden jeg selv var maskinen. De første årene danset jeg meg gjennom gatene og blåste snøen bort med mine piruetter. Etterhvert la jeg dessverre på meg enda mer, og det ble litt vanskeligere å brøyte i gatene. Nå som vekta mi er så høy som den er nå, har jeg bare lov og mulighet til å brøyte større arealer med parkeringsplasser. Men effektiv, det er jeg. Faktisk altfor effektiv, slik at det egentlig ikke er lønnsomt for meg. For det som jeg bruker et kvarter på, bruker kollegaene mine ca. to timer på. Det betyr at jeg får mindre lønn for samme type jobb. Og dette gidder jeg rett og slett ikke mer. Dessuten har jeg pådratt meg uopprettelige ryggskader, så helsa mi er ikke så god lenger. Derfor vil jeg nå søke ny type arbeid. Et arbeid som ikke er så fysisk krevende, og en jobb som jeg kan tjene en anstendig lønn på. Helst hele året, og ikke bare om vinteren. Er det noen her som kan komme med tips til hva og hvor jeg burde søke? Aller helst om det er noen arbeidsgivere som leser dette som kan ansette meg promte? (Og ja, hvis det er noen som lurte, så er jeg hypoman, og sitter her kreativ i natten og humrer av egne dumme historier). Er du singel? Jeg er forøvrig en mann i de herlige 40-årene. Ren (dusjer hver uke), men kanskje ikke så pen. Ser iallefall at vi har noe til felles. Jeg kom heller ikke inn på Smurfeskolen. Den svake begrunnelsen var at jeg med mine 232 på raggsokklesten, og vekt på 114 kg (med nøkkelknipper og småmynt i lommene) , simpelthen (og dette er ordrett omtrent), "was too much." Noenlunde selvstendig ernæringsdrivende, og ser muligheter der andre ser enda større muligheter. Om vi legger våre bløte hoder sammen, helst når vi begge er inne i en hypomani, er jeg sikker på at vi kommer opp med mange gode ideer på anstendige og uanstendige jobber til deg. Anonymkode: f26ce...27d 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444285-sesongarbeider-s%C3%B8ker-anstendig-jobb/#findComment-3866702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 31. august 2018 Del Skrevet 31. august 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er du singel? Jeg er forøvrig en mann i de herlige 40-årene. Ren (dusjer hver uke), men kanskje ikke så pen. Ser iallefall at vi har noe til felles. Jeg kom heller ikke inn på Smurfeskolen. Den svake begrunnelsen var at jeg med mine 232 på raggsokklesten, og vekt på 114 kg (med nøkkelknipper og småmynt i lommene) , simpelthen (og dette er ordrett omtrent), "was too much." Noenlunde selvstendig ernæringsdrivende, og ser muligheter der andre ser enda større muligheter. Om vi legger våre bløte hoder sammen, helst når vi begge er inne i en hypomani, er jeg sikker på at vi kommer opp med mange gode ideer på anstendige og uanstendige jobber til deg. Anonymkode: f26ce...27d Ja, jeg er singel. Og jeg er overbevist at vi to må legge mer sammen enn bare våre bløte hoder! Det virker som om du er min sjelevenn. De samme målene som meg har du også, bare motsatt. Kan ikke skjønne hva representantene ved inntakskontoret på Smurfeskolen mente da de sa du var "too much"?! Du hadde jo mynter og nøkkelknipper i lommene for pokker! Dessuten er ikke vekta too much når du er 232 cm på raggsokkelesten. Kanskje de mente høyden din? Ja, det tror jeg de må ha gjort. Uansett, jeg føler at vi to er ganske like. Jeg tror vi vil utfylle hverandre ganske godt hvis vi (som sagt) legger sammen mer enn bare hodene våre. Resultatet kommer til å bli forbløffende, og jeg tror at vårt bidrag til menneskeheten vil bli noe slikt som ingen noensinne har sett. Verken før eller siden. Ellers er jeg glad for å lese at du dusjer hver uke, er selvstendig ernæringsdrivende (enda en ting vi har til felles, men som jeg glemte å nevne), og at du ser muligheter der hvor andre ser enda større muligheter. Men hva synes du, sånn helt ærlig, om idéen om å legge mer sammen enn bare våre bløte hoder? Er det et anstendig eller et uanstendig forslag? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444285-sesongarbeider-s%C3%B8ker-anstendig-jobb/#findComment-3866767 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 Å milde... For et tull! 😫 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444285-sesongarbeider-s%C3%B8ker-anstendig-jobb/#findComment-3866810 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 1. september 2018 Del Skrevet 1. september 2018 😳 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444285-sesongarbeider-s%C3%B8ker-anstendig-jobb/#findComment-3866811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 Flytt fra den heslige kommunen du bor i som kunne behandle deg slik. Få hjelp til å legge om livsstilen og sett deg ned med en kaffe og studiekatalogen og alle muligheter er dine i den nye Kommunen som vet å prioritere tilrettelegging for de som virkelig trenger og har fortjent. All mulig lykke til videre og måtte solen skinne på din vei i passelig mengde og styrke😊 Anonymkode: 5de0a...689 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444285-sesongarbeider-s%C3%B8ker-anstendig-jobb/#findComment-3867043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anbr42 Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Flytt fra den heslige kommunen du bor i som kunne behandle deg slik. Få hjelp til å legge om livsstilen og sett deg ned med en kaffe og studiekatalogen og alle muligheter er dine i den nye Kommunen som vet å prioritere tilrettelegging for de som virkelig trenger og har fortjent. All mulig lykke til videre og måtte solen skinne på din vei i passelig mengde og styrke😊 Anonymkode: 5de0a...689 Tusen takk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444285-sesongarbeider-s%C3%B8ker-anstendig-jobb/#findComment-3867052 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. september 2018 Del Skrevet 3. september 2018 On 8/31/2018 at 9:44 PM, anbr42 said: Ja, jeg er singel. Og jeg er overbevist at vi to må legge mer sammen enn bare våre bløte hoder! Det virker som om du er min sjelevenn. De samme målene som meg har du også, bare motsatt. Kan ikke skjønne hva representantene ved inntakskontoret på Smurfeskolen mente da de sa du var "too much"?! Du hadde jo mynter og nøkkelknipper i lommene for pokker! Dessuten er ikke vekta too much når du er 232 cm på raggsokkelesten. Kanskje de mente høyden din? Ja, det tror jeg de må ha gjort. Uansett, jeg føler at vi to er ganske like. Jeg tror vi vil utfylle hverandre ganske godt hvis vi (som sagt) legger sammen mer enn bare hodene våre. Resultatet kommer til å bli forbløffende, og jeg tror at vårt bidrag til menneskeheten vil bli noe slikt som ingen noensinne har sett. Verken før eller siden. Ellers er jeg glad for å lese at du dusjer hver uke, er selvstendig ernæringsdrivende (enda en ting vi har til felles, men som jeg glemte å nevne), og at du ser muligheter der hvor andre ser enda større muligheter. Men hva synes du, sånn helt ærlig, om idéen om å legge mer sammen enn bare våre bløte hoder? Er det et anstendig eller et uanstendig forslag? 😂 Du er iallefall kreativ, har humor, og ikke minst: du kan skrive! 😁 Du sitter her på en gullgruve av muligheter! Anonymkode: f26ce...27d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/444285-sesongarbeider-s%C3%B8ker-anstendig-jobb/#findComment-3867068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.