Gå til innhold

Hvprdan øke blodtrykk før blodprøve?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en kvinne på 21 år som sliter med lavt blodtrykk. Ikke i mer alvorlig grad enn at jeg opplever svimmelhet fra tid til annen. Men det som virkelig er det verste, er nå jeg skal til lgen for å ta blodprøver. Det slå aldri feil at det som regel skal minst 4 stikk til for å i det hele tatt skal komme ut nok blod til kanskje ett glass, uansett hvem som stikker. Det ender ofte opp med at de stikker meg for å lete etter blodåre med nåla. Jeg har også fått høre at blodårene mine har en tendens til å «rulle»?? Noen som har noen tips mot dette?

Anonymkode: c97ed...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En jeg kjenner meget godt sliter også med lavt blodtrykk. Hun har fått beskjed om å drikke mer (nå er hun dårlig til å drikke) og at det vil få opp blodtrykket noe. Vet ikke om det vil hjelpe deg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre en meningsløs øvelse.

Ved blodprøver tar man blod fra en vene. Det er ikke «blodtrykk» i venene, disse er passive samleårer som ikke har trykk fra hjerte og karmotstand. Det hjelper dessverre ikke å øke det arterielle blodtrykket for å lettere samle blod.

Om du må gjøre noe, så løp deg en tur før timen. Det utvider blodårene, både arterier og vener. Eventuelt samle blod fra åren over hånden (det gjør jeg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...