Gå til innhold

Hauglie vil skjerpe NAV-kravene for sosialhjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror arbeidsmarkedsstatistikken burde suppleres med noe som tok opp i seg hvor veldig rart det er at enkelte mennesker har så veldig lite å ta seg til mens andre er helt overbelastet. Noe som gjaldt alle aldersgrupper. Da ville man få et bedre inntrykk av hele landets ledige kapasitet.

Samtidig burde alle de som har omsorgsoppgaver som hindrer lønnsarbeid  bedre fremgå synes jeg. Jeg har hørt så mange beklage seg over dette i årevis at de måtte være hjemme med barna i årevis og derfor ikke har opparbeidet noe pensjon i lange perioder av livet. Enkelte venter at andre skal engasjere seg i akkurat deres liv virker det som. De ser ikke at dette gjelder så mange. Men det veldig slitsomt for oss som blir gjenstand for klaging på ting få har innflytelse på.

Anonymkode: f024b...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På ‎10‎.‎09‎.‎2018 den 7.10, AnonymBruker skrev:

Jeg har hørt så mange beklage seg over dette i årevis at de måtte være hjemme med barna i årevis og derfor ikke har opparbeidet noe pensjon i lange perioder av livet.

Dette gjelder nok noen av de eldste blant dagens pensjonister, men det vil ikke være like vanlig i årene som kommer, fordi barnehagedekningen har blitt helt annerledes enn den var for noen tiår siden. På den annen side hadde familiene andre fordeler i etterkrigstiden da det var vanlig at mødrene var hjemme: Lånene deres ble spist opp av inflasjonen på et øyeblikk, arbeidsmarkedet skrek etter folk, og alles økonomi var nærmest garantert å bli bedre for hvert år.

En annen ting er at noen kvinner fortsatt velger å jobbe lite, men da har de mulighet for å sikre seg på andre måter. Hvis vi hadde valgt at jeg skulle være hjemme med barn i noen år i stedet for å benytte oss av de svindyre, private barnehageplassene vi (heldigvis) kunne få, hadde jeg forlangt at noen av pengene vi sparte, skulle gå til pensjonssparing for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er ikke bare i dag. Norge har store problemer med å bli kvitt all fisken sin tror jeg. Det er så mye som går underskudd i dag. Det er ikke bare landbruket som sliter men så mange. 

Det virker som om enkelte bare aldri får nok.

Anonymkode: f024b...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte må jo bare alvorlig trenge hjelp i et marked hvor enkelte bare ønsker  å utnytte andre på verste måte. Alt må jo bare kollapse til slutt.

Anonymkode: f024b...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Enkelte politikere burde bare legge opp først som sist syns jeg. Hva de foreslår lar seg ikke gjennomføre. Bare positivt å komme igang med noe tror jeg før de fleste. Men ikke første gang man har hørt forslaget. Men kan man egentlig vente at andre skal ta vare på en med den fremtid vi nå kanskje skuer litt av.

Anonymkode: f024b...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...