Gå til innhold

Hjernesvulst?


Gjest TrueBlue

Anbefalte innlegg

Heisann

Ja..jeg vet det er sikkert litt "far out there" med hjernesvulst..men fakta er at det opptar meg ganske mye om dagene.

Sliter mye med vondt i holdet. Går til fysio behandling for dette og hun sier nakken er i ferd med å bli bedre..den var skikkelig stiv og vond. Men skallebanken er der likevell.

Det sitter særlig i tinningene og blir verre og verre utover dagen.

Jeg er ikke kvalm eller noe, men noen ganger svimmel og veldig trøtt.

Jeg er sykemeldt på grunn av utbrenthet og dette kan kanskej ha en del med det å gjøre..men når det ikke blir bedre og Paracet er daglig venn er jeg redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

bor du i oslo?

der fikk jeg raskt time til scanning av hodet etter lignende symptomer som dine. (du må be om henvisning fra vanlig lege). det er sjeldent alvorlige funn på scanningen, men det er deilig å få det svart på hvitt at det ikke er noe farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bor du i oslo?

der fikk jeg raskt time til scanning av hodet etter lignende symptomer som dine. (du må be om henvisning fra vanlig lege). det er sjeldent alvorlige funn på scanningen, men det er deilig å få det svart på hvitt at det ikke er noe farlig!

Hei TrueBlue !!

Jeg sliter med de samme plagene som deg, og har nettopp vært sykemeldt på grunn av utbrenthet :-)

Hodepinen kan komme av at du spenner kjevemusklene, noe man ofte gjør når man har bekymringer !

Det kan også komme av muskelaturen i nakke/rygg. Kanskje du skulle prøve noen avspenningsteknikker, sånn bare for å se om det hjelper. Tror ikke du skal være bekymret for at det er noe alvorlig !!

Håper du snart blir bedre.

Klem fra en som også (enda) i perioder bruker Paracet :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved hjernesvulst så pleier man vel å våkne opp med hodeverk...

Man kan godt ha svulst på hjernen uten å ha hodepine i det hele tatt... Så det er vel neppe noen indikasjon i seg selv.

Får men derimot problemer med å snakke, bevege seg, etc, så er det grunn til å få det sjekka med tanke på noe slikt.

Ellers så henger nakkestivhet og hodeverk veldig sammen da, og det er sannsynligvis derfor TrueBlue har hodepine.

..Men jeg er jo ikke lege da....så jeg bør vel slenge på en disclaimer, jeg og!? :o))

Informasjon via andre brukere av Internett erstatter ikke konsultasjon med lege på Internett eller lege eller annet kvalifisert medisinsk personell i RL. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen eller noen andre som har peiling på hva de snakker om.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan godt ha svulst på hjernen uten å ha hodepine i det hele tatt... Så det er vel neppe noen indikasjon i seg selv.

Får men derimot problemer med å snakke, bevege seg, etc, så er det grunn til å få det sjekka med tanke på noe slikt.

Ellers så henger nakkestivhet og hodeverk veldig sammen da, og det er sannsynligvis derfor TrueBlue har hodepine.

..Men jeg er jo ikke lege da....så jeg bør vel slenge på en disclaimer, jeg og!? :o))

Informasjon via andre brukere av Internett erstatter ikke konsultasjon med lege på Internett eller lege eller annet kvalifisert medisinsk personell i RL. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen eller noen andre som har peiling på hva de snakker om.

:o)

He he, innmari morsom disclaimer!

:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Sykehistorien din peker i retning av at utbrentheten din har gitt deg en skikkelig "stressnakke",og at dette også medfører hodepine.Andre symptomer som ofte følger med dette er tretthet,svimmelhet og evt.kvalme,øresus og synsforstyrrelser.

Hvis du er veldig opphengt i om dette kan være en hjernesvulst,synes jeg du skal drøfte dette med legen din,slik at evt.videre undersøkelse kan bli vurdert.Ved behov kan man ta CT/MR bilder av hjernen.Hvis du stresser deg opp med dette spørsmålet,vil det sikkert ikke gjøre nakken din noe godt.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Jan Petter Høeg,allmenlege

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...