Gå til innhold

Forkjølelse eller influensa?


HHP58

Anbefalte innlegg

Jeg er en stor mann og varmen har vært en stor plage for meg i sommer,jerg har måttet gå uten t-skjorte nå¨r jeg klippet åplenen og det var vindstille ute.Men i september kan man ikke ta av seg på overkroppen samme hvor stor man er og hvor mye man svetter,selv den svakeste bris kan føre til at kroppen kjøles ned for fort i forhold til at den kanskje holder 38,39 grader.Jeg har vondt bak pannen,en ubestemmelig tåkete smerte.Etter at jeg har snytt meg og det bare var venbstre nesebor som hadde flytende snørr,fikk jeg dotter i begge ørene og hørte dårlig til jeg utlignet \ved å blåse med mund og nese lukket Da "poppet ørene" og jeg hører litt bedre.Er det bihulene som tømmes for snørr?

Har også feber og må kle meg godt inne også raggasokker.Tar 2x paracet intil 4x per dag,altså grensen på 4 gram.(8x 500 mg)

Trenger jeg da å gjøre annet enn å drikke varm melk med honning i? Er Forskjølelse virus eller bakterie? Eller har kroppen blitt nedkjølt for fort og "termostaten" er i uorden?

Det kommer ikke opp noe guklt eller grønt fra halsen,det holder å drikke væske så blir irritasjonen borte,jeg har tørrhoste.

Er min selvdiagnose om forkjølelse korrekt? Virus,Bakterie eller termostatfeil?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 timer siden, HHP58 skrev:

Trenger jeg da å gjøre annet enn å drikke varm melk med honning i? Er Forskjølelse virus eller bakterie? Eller har kroppen blitt nedkjølt for fort og "termostaten" er i uorden?

Det kommer ikke opp noe guklt eller grønt fra halsen,det holder å drikke væske så blir irritasjonen borte,jeg har tørrhoste.

Er min selvdiagnose om forkjølelse korrekt? Virus,Bakterie eller termostatfeil?

Det går masse forkjølelse her omkring for tiden i alle fall, jeg sitter her og kjenner på det selv faktisk. Sørg for å drikke slik at du ikke blir uttørket og ikke stress kroppen mer enn nødvendig om du har feber. Det anbefales strengt tatt ikke å drikke melk om man er forkjølet da den gjerne øker slimmengden, men jentungen her sverger til lunken (!) melk når hun er forkjølet eller har vondt i halsen, hun påstår det er det som lindrer best.

Man pleide i alle fall å si at om snørret er blankt så er det virus. er det gult / grønt så er det bakterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, HHP58 skrev:

Jeg er en stor mann og varmen har vært en stor plage for meg i sommer,jerg har måttet gå uten t-skjorte nå¨r jeg klippet åplenen og det var vindstille ute.Men i september kan man ikke ta av seg på overkroppen samme hvor stor man er og hvor mye man svetter,selv den svakeste bris kan føre til at kroppen kjøles ned for fort i forhold til at den kanskje holder 38,39 grader.Jeg har vondt bak pannen,en ubestemmelig tåkete smerte.Etter at jeg har snytt meg og det bare var venbstre nesebor som hadde flytende snørr,fikk jeg dotter i begge ørene og hørte dårlig til jeg utlignet \ved å blåse med mund og nese lukket Da "poppet ørene" og jeg hører litt bedre.Er det bihulene som tømmes for snørr?

Har også feber og må kle meg godt inne også raggasokker.Tar 2x paracet intil 4x per dag,altså grensen på 4 gram.(8x 500 mg)

Trenger jeg da å gjøre annet enn å drikke varm melk med honning i? Er Forskjølelse virus eller bakterie? Eller har kroppen blitt nedkjølt for fort og "termostaten" er i uorden?

Det kommer ikke opp noe guklt eller grønt fra halsen,det holder å drikke væske så blir irritasjonen borte,jeg har tørrhoste.

Er min selvdiagnose om forkjølelse korrekt? Virus,Bakterie eller termostatfeil?

 

Her jeg bor går det mye lignende. Tror ikke influensaen har kommet ennå, dessuten så er influensa så mye kraftigere enn forkjølelse at en pleier ikke å være i tvil når en har fått influensa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...