Gå til innhold

Schizoaffektiv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man ha scizoaffektiv når man ikke har vært hypoman på flere år? Bare lurer for rett skal være rett! Folk har kalt meg gal før når jeg var veldig gira,drakk da ofte alkohol og ble enda mer gira. Flørtet mye med mannfolk ute på byen og danset med dem, klarte ikke stoppe og danse. Sov veldig lite men likevel ble jeg ikke dårlig, nå blir jeg dårlig hvis jeg ikke sover. Kunne sitte oppe hele natta på nettet, eller snakke i telefonen en hel natt. Min mann var fortvilet, kunne finne på å gå ut å feste midt i uken. Han trodde jeg hadde sex med folk, men det var bare flørting. Bortsett fra en gang jeg ble dopet ned og sovnet på en madrass,våknet timer etterpå og var veldig fortvilet. Gikk på kaia og vurderte å hoppe i fjorden,istedenfor knuste jeg en rute med foten min. Han jeg var med sa jeg hadde hatt sex med en person den natten, men det husker jeg ikke. Ble jo gravid like etterpå,så var redd det ikke var min mann som var faren. Dette var kurdere jeg var med, de likte meg godt og jeg likte dem godt. Men de var kjent for å helle noe i glasset til folk å ha sex med dem. Bare lurer på,var dette hypomani? Og når ungene var små danset vi til musikk hele dagen,og om kvelden gikk jeg ut..jeg var så gira. Og kunne male i huset også, var full i energi. Full musikk og jeg malte flere rom. Drakk også cider og malte bilder hele dagen. Skulle gjerne hatt litt av denne energien nå, den er helt borte. Hvordan kan jeg bli sånn igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min mann syns jeg minnet om hans far, han hadde bipolar. Noen ganger veldig tøysete og tullete...langt oppe. Og noen ganger deprimert og lå mye i sengen, så min mann trodde jeg hadde bipolar. Han syns det var ubehagelig når jeg var høyt oppe,var veldig sex fiksert også da. Var ikke meg selv, og det var vel rart for han. 

Skrevet

Både schizoaffektive og bipolare kan unngå svingninger både oppover og nedover om de blir behandlet korrekt. Det betyr ikke at sykdommen (og diagnosen) har forsvunnet.

En diabetiker som har hatt normalt blodsukker i mange år pga korrekt bruk av insulin, har fortsatt diabetes.

Skrevet
2 minutter siden, kupton skrev:

Både schizoaffektive og bipolare kan unngå svingninger både oppover og nedover om de blir behandlet korrekt. Det betyr ikke at sykdommen (og diagnosen) har forsvunnet.

En diabetiker som har hatt normalt blodsukker i mange år pga korrekt bruk av insulin, har fortsatt diabetes.

Ok. Så da er det at jeg har tatt medisiner i mange år som gjør at jeg ikke blir hypoman? Selv om jeg har sluttet noen ganger? Har ikke fått masse energi når jeg har sluttet, bare blitt dårlig og begynt igjen på medisiner. 

Skrevet

Og en gang jeg var innlagt var jeg med en mann hjem, vi danset og var gira begge to...han har bipolar. Det ble ganske seksuelt etterhvert noe jeg anger på etterpå,psykologen der jeg var sa det var ikke min feil. Jeg var ikke meg selv. Og en annen gang jeg var innlagt ville jeg de skulle låse opp døren, ville møte en mann midt på natten. Vi hadde sendt seksuelle meldinger og bilder til hverandre,husker jeg fikk kjeft dagen etter av en mannlig sykepleier. Jeg var ikke meg selv. Det har vært mange menn,nå er jeg ikke sånn lenger og det er så rart. Ikke har jeg energi heller. 

Skrevet

Bare lurer på om det var hypomani dette? Sånn som jeg var? Det er jo det psykiatrien tror. Bare det at det er så lenge siden sist, jeg surrer jo med medisiner også. Men blir jo bare dårlig og "psykotisk" når jeg slutter med medisiner. Noen som kjenner seg igjen?

Skrevet
1 time siden, kupton skrev:

Ja, dette var hypomani (eller mani).

Ok takk da vet jeg det. Har tvilt litt på det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...