Gå til innhold

Moderate til vonde smerter i armen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har moderate til vonde smerter i armen. Smertene begynte kanskje rundt kl 19 i går. Jeg kan ikke komme på noe som kan ha utløst det.

Jeg ringte legevakten i går kveld og fikk beskjed om å ta 1g paracet og ringe tilbake dersom det ikke skulle forbedre seg eller bli verre. En stund etter at jeg hadde tatt paraceten sovnet jeg, en stund etter det igjen så våknet jeg av smertene og etter rundt 1 time hadde smertene blitt verre så jeg ringte legevakten igjen og jeg fikk da beskjed om å komme.

Legen stilte meg noen spørsmål og tok EKG som var normal og ikke viste noen funn.

Hvis jeg skal beskrive smertene så ville jeg sagt at de kanskje var moderate til vonde og en variasjon mellom stikkende og konstante og at det kjennes ut som jeg har slått meg og at smertene kjennes ut som de sitter på innsiden enten i musklene eller i skjelettet heller enn i huden. I motsetning til tidligere i går så kjenner jeg nå smertene helt fra skulderen og ut i fingertuppene, men de kjennes kanskje verst ut i underarmen. Smertene kommer og går og varierer av og til litt i styrke, men jeg har oftere smerter enn det jeg ikke har smerter. Smertene akkurat nå er like sterke som når de ble verre i kveld. Det er veldig sjeldent at jeg opplever smerter og jeg har heller ikke opplevd noe spesielt smertefulle tilstander så det er ikke så lett å rangere smerten, men jeg ville kanskje sagt at på en skala fra 1 til 10 så ligger kanskje smertene på rundt 3-4. 

Legen på legevakten hadde veldig dårlig tid så hun sa ingenting om det og jeg glemte helt å spørre hva det kunne være når det ikke var hjerteinfarkt eller noe annet med hjerte å gjøre, men sykepleieren som jeg snakket med mente at jeg kanskje hadde en form for stivhet og stølhet. Når jeg sa at jeg ikke hadde trent siden tirsdag så mente hun at det kan være måten jeg hadde lagt med armen på når jeg sov. Jeg spurte da om jeg ikke da burde ha merket det med en gang jeg våknet, men da sa hun at det var ikke sikkert.

Hva tenker dere? Hva kan det være? Kan det virkelig være stivhet og stølhet etter måten jeg har sovet på til tross for at jeg ikke fikk smertene før 10 timer etter at jeg sto opp?

Anonymkode: 81385...734

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ingen grunn til å spekulere i hva det kan være. Du har vært på legevakt hvor de har tatt ekg og med det utelukket i den grad det gjør at det er noe med hjertet. Oppsøk fastlege om ikke smertene avtar/forsvinner i løpet av noen dager.

Anonymkode: 29b2e...5a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...