Gå til innhold

Hvilke matvarekjede handler du på?

Anbefalte innlegg

Det er interessant å kjøpe mat i matvarebutikker som er rimeligere. Jeg hadde tenkt å begynne å handle litt hos Meny pga praktiske årsaker, men Rema frister mer pga utvalget til Rema er ganske stort med lave priser. 

Hvor handler du? Og hvor føler du at du sparer mest penger? 

Anonymkode: 833c7...eb7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/444730-hvilke-matvarekjede-handler-du-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så vidt jeg vet er Rema mye billigere enn Meny, men Meny har vanligvis bedre ferskvareutvalg. Kiwi er ofte blant de billigste.

Selv er jeg ganske bedagelig og handler der det er praktisk + ok utvalg og sjelden utsolgt for nødvendige varer. Det kan være alt fra Meny til Kiwi og Coop Mega, og enkelte ganger på Joker. Har ganske ok økonomi, og kunne nok spart en del ved å være mer bevisst.

Endret av Xtra
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er interessant å kjøpe mat i matvarebutikker som er rimeligere. Jeg hadde tenkt å begynne å handle litt hos Meny pga praktiske årsaker, men Rema frister mer pga utvalget til Rema er ganske stort med lave priser. 

Hvor handler du? Og hvor føler du at du sparer mest penger? 

Som oftest på Extra eller Kiwi. Nå har det åpnet en ny Rema like ved Extra'en der jeg bor, men prisene er såpass like på det jeg kjøper mest av har jeg sett, så jeg bruker Rema'en lite. Delvis også fordi man der må ut av bilen, trekker parkeringslapp, tilbake til bilen med denne og så kan man gå inn i butikken. Rema har mye mindre utvalg enn Extra også.

Jeg kjøper det meste på Kiwi og enkelte ting på Meny eller Rema. Her jeg bor er Kiwi den hygligste butikken å handle i, derfor handler jeg mest der.  Vi har Kiwi, Meny, Rema og Coop ekstra i en radius av 2 kilometer unna, så vi har nok butikker her jeg bor.

Jeg handler helst på Rema 1000, liker best de. Mye pga att de har rimelig egen cola. Men en tur på rema involverer buss, siden det er 3 stopp dit. Så jeg handler mye på kiwi og prix. Kiwi har 2 butikker her jeg bor, med 400 meter (MAKS) mellom seg, og det synes jeg er litt som gamle sovjet. Kiwi er like billig som rema, men jeg liker ikke den guffen grønnfargen, og vareutvalget. Da foretrekker jeg rema 1000.

Anonymkode: a4cce...7e2

Går litt rundt til alle. Litt ettersom. Alt koster i dag selv på tilbud. Sitter nå å skriver handleliste og tenker på et møte i morgen tidlig. Hvis været er bra går jeg også å handler inn.

Coop har den beste kaffen synes jeg. Også best på tørkepapir og toalettpapir. Meny har helt skjønne grønne druer nå og ferske fiskekaker fra lokal forhandler og alltid godt utvalg av forskjellig melk. Rema er nok prisgunstgstigst i det lange løp tror jeg og har nydelig fisk og chips og kjempegodt brød. Kiwi er det lang vei til her men mye godt i frossendisken synes jeg. Man er også veldig profesjonelle og alltid så hyggelig men har ikke post i butikk lenger har jeg sett.

Men dette er jo ukvalifisert synsing. Prøver å gå i butikken bare en gang i uken men kan være vanskelig da man kanskje plutselig finner ut man vil bake litt eller annet.

Anonymkode: 6c476...243

Annonse

Jeg vurderte netthandel. Altså få varer fra Meny kjørt på døren for 89 kroner, fordi varene er tunge å bære på. Men jeg tror at jeg velger å holde meg til å gå til butikken istedet. Lett at det blir mye mer enn man hadde tenkt om man netthandler, og 89 kroner for kjøringen er jo litt for en svak økonomi. 

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vurderte netthandel. Altså få varer fra Meny kjørt på døren for 89 kroner, fordi varene er tunge å bære på. Men jeg tror at jeg velger å holde meg til å gå til butikken istedet. Lett at det blir mye mer enn man hadde tenkt om man netthandler, og 89 kroner for kjøringen er jo litt for en svak økonomi. 

Hvis du har dårlig råd, bør du holde deg unna både Meny og hjemkjøring til nesten en hundrelapp, det sier seg selv.

1 minutt siden, laban skrev:

Hvis du har dårlig råd, bør du holde deg unna både Meny og hjemkjøring til nesten en hundrelapp, det sier seg selv.

Jeg gjorde det :) Og gikk på Rema. Og handlet masse varer for 520 kroner som holder for en uke og vel så det. Veldig fornøyd !

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sant det @laban : hver krone teller for en med dårlig økonomi :) 

Jeg mener ikke nødvendigvis at man aldri skal unne seg f.eks. ferskvarer fra Meny hvis man har litt dårlig råd. Men en veldig høy andel av varene er jo nøyaktig de samme som i billigkjedene, og da er det tankeløst og lite økonomisk å kjøpe dem på Mega eller Meny.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...