Gå til innhold

Hva ville du gjort i følgende situasjon?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
7 minutter siden, Kayia skrev:

 

 

Det er ikke helt samsvar mellom det du skriver. Har dere snakket om og bestemt dette samtidig som du har vært på DOL nå i dag? Vet liksom ikke helt om jeg tror på riktig alt du skriver jeg, det henger liksom ikke helt sammen... 

Hva sier sønnen din til at du skal flytte inn i kollektivet, og hvor skal han gjøre av seg?

Det har vært store sprik også tidligere i hva som har blitt skrevet, så tror mye er ren fantasi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Nicklusheletida skrev:

Det har vært store sprik også tidligere i hva som har blitt skrevet, så tror mye er ren fantasi.

Ja, jeg husker jeg konfronterte henne med dette da hun skrev om eksen også ja. Var mye som ikke kunne være sant samtidig i den historien også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har funnet en løsning. Han skrev til meg at en kompis av han skal flytte ut av en leilighet som vi kan bo i. Det er en bedre idé:). 

Anonymkode: cddc6...0cf

Det gikk kjapt, her går det unna.

Anonymkode: e878d...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har funnet en løsning. Han skrev til meg at en kompis av han skal flytte ut av en leilighet som vi kan bo i. Det er en bedre idé:). 

Anonymkode: cddc6...0cf

«Vi» er vel strengt tatt «han». Han har bestemt. Du har jo ingen vilje her. 

Er sønnen din med på flyttelasset da, og for tredje gang - hva sier sønnen din til å måtte flytte? 

Vet kjæresten din om hvor trangt du har det økonomisk, og at du har kredittkortgjeld? 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det har vært store sprik også tidligere i hva som har blitt skrevet, så tror mye er ren fantasi.

 

21 minutter siden, Kayia skrev:

Ja, jeg husker jeg konfronterte henne med dette da hun skrev om eksen også ja. Var mye som ikke kunne være sant samtidig i den historien også. 

Dere er ikke alene om å ha tenkt i de baner... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - nå må vi ikke gå helt av skaftet selv om dette opplegget ikke tilfredsstiller langtidsplanleggerne blant oss hundre prosent. Stress- og bekymringsnivået er høyt nok hos ts som det er. Sønnen har tilbud om å bo hos far hvis han foretrekker det, det viktigste er at han får tatt eksamen i juni. Kanskje han skal i militæret høsten 2019 eller ha "friår" og jobbe. Han klarer seg nok.

Ts har startet prosessen med å få orden på økonomien, og hvis denne tråden er sann, går det også i orden med et sted å bo sammen med barnefaren. Da er det viktig at de får orden / stabilitet i forholdet, slik at ikke hun og babyen må ut av leiligheten til kompisen fordi det skjærer seg. Men hvis de flytter så fort de kan og får etablert noen rutiner rundt livet under samme tak før barnet blir født, kan det gå bra.

Men ts, du må passe på at det som er viktigst for deg, kommer fram i den prosessen dere må gjennom nå. Av dere to er det du som er "eksperten" på hvordan samboerskap og livet med en baby foregår i Norge. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, laban skrev:

Altså - nå må vi ikke gå helt av skaftet selv om dette opplegget ikke tilfredsstiller langtidsplanleggerne blant oss hundre prosent. Stress- og bekymringsnivået er høyt nok hos ts som det er. Sønnen har tilbud om å bo hos far hvis han foretrekker det, det viktigste er at han får tatt eksamen i juni. Kanskje han skal i militæret høsten 2019 eller ha "friår" og jobbe. Han klarer seg nok.

Ts har startet prosessen med å få orden på økonomien, og hvis denne tråden er sann, går det også i orden med et sted å bo sammen med barnefaren. Da er det viktig at de får orden / stabilitet i forholdet, slik at ikke hun og babyen må ut av leiligheten til kompisen fordi det skjærer seg. Men hvis de flytter så fort de kan og får etablert noen rutiner rundt livet under samme tak før barnet blir født, kan det gå bra.

Men ts, du må passe på at det som er viktigst for deg, kommer fram i den prosessen dere må gjennom nå. Av dere to er det du som er "eksperten" på hvordan samboerskap og livet med en baby foregår i Norge. 

 

Dette synes jeg var et klokt svar 🙂 

For øvrig så tenker jeg at man skal være litt forsiktig med å "arrestere" folk som følge av de detaljene som oppgis i en tråd som dette. Det kan være gode grunner til at man velger å ikke gjenfortelle alt nøyaktig som det er - blant annet gjenkjenningsfaren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, laban skrev:

Altså - nå må vi ikke gå helt av skaftet selv om dette opplegget ikke tilfredsstiller langtidsplanleggerne blant oss hundre prosent.

Er det noen som har gått av skaftet? Det har ikke jeg sett. 

Så mye som Ts har postet om dilemmaene sine knyttet til menn, dating, konflikter og økonomi gjennom flere år, må hun regne med at ikke all feedback er bare positiv. Jeg var ung mor selv jeg, og hadde langt fra alt på stell da jeg ble gravid, så jeg kjenner meg lite igjen i at mine reaksjoner på Ts sine valg er begrunnet i mitt behov for å langtidsplanlegge. Vårt liv som småbarnsforeldre var ikke A4 og preget av velstand og rikdom, men vi jobbet hardt for at det skulle være forutsigbart og trygt rundt jr. Trådstarter er over 40 og har faktisk planlagt denne graviditeten. Da må det være lov å si seg uenig når ting ikke henger på greip uten at du skal gripe inn. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Kayia skrev:

Er det noen som har gått av skaftet? Det har ikke jeg sett. 

(…)

51 minutter siden, Kayia skrev:

Da må det være lov å si seg uenig når ting ikke henger på greip uten at du skal gripe inn.

Jeg mente på ingen måte å "gripe inn", beklager hvis det virket sånn.  Og det med å "gå av skaftet" betydde ikke at jeg mente noen hadde gjort det allerede - jeg så bare for meg at det ville komme veldig mange liknende innlegg og ville skape en slags balanse før trøkket ble altfor hardt. Men det uttrykket var kanskje i meste laget. 

51 minutter siden, Kayia skrev:

...jeg kjenner meg lite igjen i at mine reaksjoner på Ts sine valg er begrunnet i mitt behov for å langtidsplanlegge.

Innlegget var ikke rettet spesielt mot deg. Jeg svarte ingen og siterte ingenting. Jeg er mer langtidsplanlegger enn spontan selv. Siden vi vet at hun ønsket å bli gravid, synes jeg ikke det passer så godt å sette spørsmålstegn ved om hun skal få barnet, men jeg hadde ikke tenkt å kommentere det.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, laban skrev:

Siden vi vet at hun ønsket å bli gravid, synes jeg ikke det passer så godt å sette spørsmålstegn ved om hun skal få barnet, men jeg hadde ikke tenkt å kommentere det.

Jeg var veldig usikker på om jeg skulle skrive det der selv også. Jeg endte med å gjøre det fordi hun på det tidspunktet sa at hun var usikker på om de kom til å flytte sammen, noe hun ønsket. Siden hun ikke har økonomi til å huse sønnen landet jeg på å gjøre det siden hun ikke er over 3 mnd gravid ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, Kayia skrev:

Jeg var veldig usikker på om jeg skulle skrive det der selv også. Jeg endte med å gjøre det fordi hun på det tidspunktet sa at hun var usikker på om de kom til å flytte sammen, noe hun ønsket. Siden hun ikke har økonomi til å huse sønnen landet jeg på å gjøre det siden hun ikke er over 3 mnd gravid ennå. 

Etter min mening er det galskap å sette et barn til verden i denne situasjonen. 

Når du er over 40 år og  overhovet ikke kjenner kjæresten ( eller riktigere sagt daten ) , er risikoen stor for å ende opp som eldre alenemor. I hvert fall slik «forholdet» har blitt beskrevet så langt. Jeg skriver forhold i anførselstegn, for jeg ser ikke på dette som et forhold en gang. 

Med den økonomien som er beskrevet, usikkerhet i forhold til jobbutsikter, og ikke minst de psykiske problemene som kommer i tillegg til alt dette, synes jeg det er riktig at noen forsøker å realtitetsorientere litt. 

Fokuset bør være på å håndere livet slik det er nå og ikke sette et nytt barn til verden oppi dette . 

Men egentlig tror jeg at jeg skal la være å engasjere meg i dette. Jeg tror ikke det er så mye til hjelp. 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

riktig at noen forsøker å realtitetsorientere litt. 

Jeg deler alle dine synspunkt, og som deg ville jeg ikke omtalt en sånn relasjon som et kjæresteforhold. I tillegg er sjalusi et problem her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
14 timer siden, Lillemus skrev:

Han har smelt deg på tjukken, men bo sammen med deg vil han ikke?!??!?!? Hva slags verden lever han i?

I en strengt religiøs verden med sterk sosial kontroll har jeg inntrykk av.

Jeg tror mye av den underlige oppførselen kommer av krysspress. Familien vil nok gjerne at de skal flytte sammen, inn i kollektivet. De liker nok ikke at han skal flytte ut, og sammen med en ikke-religiøs kvinne med fortid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Gargamel skrev:

I en strengt religiøs verden med sterk sosial kontroll har jeg inntrykk av.

Jeg tror mye av den underlige oppførselen kommer av krysspress. Familien vil nok gjerne at de skal flytte sammen, inn i kollektivet. De liker nok ikke at han skal flytte ut, og sammen med en ikke-religiøs kvinne med fortid.

Er det et familie-kollektiv?

Anonymkode: e878d...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det et familie-kollektiv?

Anonymkode: e878d...3ef

Det var det jeg så for meg, men når du spør så blir jeg usikker. Jeg aner ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det et familie-kollektiv?

Anonymkode: e878d...3ef

Det er i hvert fall folk fra samme land / kultur, alder helt opp til 70-årene og som gjør at han ikke er så interessert i å ha sex hvis de er til stede i huset.  (Alt dette har ts selv informert om.) Det høres vel litt ut som storfamilie som deler bolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det et familie-kollektiv?

Anonymkode: e878d...3ef

Kan hende jeg har tolket henne feil, men jeg har inntrykk av at det er et kollektiv bestående av folk fra familien og menigheten hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Lillemus skrev:

Kan hende jeg har tolket henne feil, men jeg har inntrykk av at det er et kollektiv bestående av folk fra familien og menigheten hans.

Trodde det var et kollektiv med arbeidskamerater.

Anonymkode: e878d...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre deg rett ut, TS: Synes du det er riktig, moralsk sett, å sette til verden et barn i en situasjon der mor og far så vidt har startet et forhold, der dere ikke evner å snakke ordentlig sammen om bosted, økonomi, hvordan samlivet skal være i praksis, hvor du har det så trangt økonomisk at du ikke fatter hvordan du skal få det hele til å gå rundt og hvor du burde konsentrere din energi på å få hjelp til å bearbeide alt du strever med psykisk?

Jeg har lest alt du har skrevet, og vet at dere har planlagt dette barnet. Men synes du det er riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...