Gå til innhold

Trombocytter, flutide, allergi og barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en sønn på snart 3 år. Ila kort tid har det blitt tatt 3 forskjellige blodprøver i forbindelse med allergi og medisinering.

For noen dager tilbake oppdaget jeg at han hadde merker i fjeset som kan minne veldig om kloremerker, men som nå har blitt anklaget for noe mye mer alvorlig.

Da jeg har sett lignende tidligere i forbindelse med påvist atopisk tørr hud/kløe, så har jeg ikke tatt dette så veldig alvorlig.

Jeg har fått påpakk fra barnehagen, da de mente at dette så alvorlig ut og at de vurderte å sende en bekymringsmelding til barnevern.

Videre skal det nevnes at dagen før han hadde disse merkene hadde han fått i seg 3 ulike typer mat som han har reagert på ved tidligere anledning. Dette er også etter avtale med lege om å teste ut allergener. Her fikk han røde kinn og tydelige utslett.

Han har også fått økt dosering av astma medisinen sin (Flutide). Her har han gått fra 50 til 125 mikro gram per puff og han får 2 ganger 2 puff daglig, grunnet dårlig pust i det siste.

Da jeg nå titter nærmere på blodprøvene, samt bivirkningene av medisinen hans, så ser jeg at kombinasjonen av dette kan føre til at han lettere får merker. Det vil si at trombocyttene hans hadde først verdier på 294(innenfor referanseverdi) deretter 83 på samme dag som han hadde merkene(langt under minimumsverdi) og 395(nesten over maksimumsverdi) noen dager etterpå. Videre så står det at bivirkninger av Flutide gir økt sjanse for merker(blåmerker?).

Spørsmålet mitt er som følger: Gutten min har allerede klort seg til blods i sommer(myggstikk), og klort mye og intenst da han har hatt utslett/tørr hud tidligere. Nå som blodverdiene hans tilsier at trombocyttene har falt utenfor referanseområdet, deretter nesten makset, samt at han har fått økt dosering av Flutide OG at han har hatt en allergisk reaksjon, HVA er sjansen for at han kan ha klort seg selv i ansiktet på en slik måte at barnehagen skal kunne ha rett til å være bekymret for dette? Barnehagen har vært oppdatert med min sønns helseplager underveis og de fleste ansatte har forstått og akseptert at han følges opp av lege konstant til vi finner ut nøyaktig hva som plager ham.

Anonymkode: 60400...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal forøvrig legges til at merkene var betydelig redusert senere på dagen og så å si borte dagen etter.

Anonymkode: 60400...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...