Gå til innhold

Har du et fullverdig liv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et fullverdig liv er definert som et aktivt liv med jobb, familie, venner, hobbies og ferier ifølge Wikipedia.

Anonymkode: d984a...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei ingen jobb familie venner (delvis hobby men skadet så kan ikke drive med hobbyen for tiden) ikke hatt ferie på mange år så 0/5

Menn menn !

Anonymkode: cd583...552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet ikke mye før ting skjer en selv i livet. Materielt har jeg det bra men  skulle gjerne hatt meningsfullt arbeide.Kunne satt meg å prøvet å tegne og male litt men å fylle rommene med søppel ja det ønsker vel ingen.

Hadde vært på jobbsøkerkurs her om dagen og på utsiden satt det en kvinne fra Romfolket tror jeg å flettet kurver på gaten med stor ferdighet og energi. Jeg  ble så beveget av å se den veldig senete og lille skikkelsen hennes sitte der så lik min egen mor som falt fra for ikke lenge siden og som jeg ikke klarte å hjelpe og støtte som jeg så gjerne ville.

Rakte damen noen kroner og hun grep hånda mi og ville kysse den Jeg trakk meg tilbake og følte stor sorg og maktesløshet. Sa bare unnskyld og gikk. Det var grå dag og det begynner å bli kaldt  og grøssent og  også blandt de minst ressurssterke blant oss er det noen som støtes ut av det gode selskap  Damen og jeg  er alen samme sort.

Tror jeg bare ringer å sier fra at jeg ikke kommer neste fredag på de siste kurstimene.

Prøvet å ringe nav  i går men da var det så store køer at jeg kom ikke frem.

Det rare er at jeg føler at de vet at akkurat jeg har ringt. At jeg er en slik " ubalansert person" som de har øynene sine på elektronisk som ellers med Droner osv. En syk tanke så nå vil jeg ta litt medisin og håper den blir borte med vinden.Jeg hører  på TV hvor mange fortvilede der er i dag både i vårt land og andre steder.

Alt er ikke bare i velstandslandet heller tror jeg.

Anonymkode: 80884...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja. 2018 ble innfridde på flere områder, kan man vel si. 

Husker at jeg tenkte på nyttårsforsetter for året. Noe jeg alltid pleier å gjøre. Men denne gangen var alt anderledes. Jeg hadde gitt opp de fleste mål. . Jeg traff en mann som jeg ble forelsket i ved første blikk, og jeg elsker han.

For første gang på evigheter så føler jeg at jeg har fått kjenne hvordan det er å virkelig elske en kjæreste. For det er ikke bare overfladisk. Det er så mye mer, og på et dypere plan. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes noe er godt nok som det er. Alt trenger man ikke. Problemene har jeg bestemt meg til å la ligge til mine "efterfølgere."

Anonymkode: 80884...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan lure på hvordan fremtiden vil bli i dette landet når man prioriterer som man gjør av og til ,men mitt  eget "firma" er jeg ikke så bekymret for. Men man må prøve å ta vare på seg selv og tenke på alle de bra tingene ved livet.

Anonymkode: 80884...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte driver med så mye rart og tjener godt på det virker det som i samfunnet. Håp tror jeg der er for alle.

Anonymkode: 80884...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke. Jeg er av dem som føler det er relativt og situasjonsavhengig eller varierer om jeg helsemessig har en god dag eller ikke. Jeg er begynt å tenke mere slik at " Hva er det enkelte mennesker ikke har?"

Anonymkode: 80884...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har jobb, mann, barn og hobby. Fritidsaktiviter når jeg orker det eller må. Er mye sliten etter jobb. 

Anonymkode: 72ef0...fa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å gjøre alle fornøyd. Når man ikke streber så mye etter de skumle perfekthetsidealene som rir våre samfunn så er det sikkert vel så fullverdig som noen andres.

Anonymkode: 80884...c4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.10.2018 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Et fullverdig liv er definert som et aktivt liv med jobb, familie, venner, hobbies og ferier ifølge Wikipedia.

Anonymkode: d984a...5d5

Det er aldeles uforståelig at det går an å sette frem slik definisjon.  Skal jeg se tilbake og tenke på de årene jeg hadde fullverdig lig og de andre jeg hadde ikke det?  Jeg har opplevd sykdom og mye vondt, og i dag har jeg en meningsfull jobb, familie, venner, og alt som jeg trenger. 

Anonymkode: 1031d...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er aldeles uforståelig at det går an å sette frem slik definisjon.  Skal jeg se tilbake og tenke på de årene jeg hadde fullverdig lig og de andre jeg hadde ikke det?  Jeg har opplevd sykdom og mye vondt, og i dag har jeg en meningsfull jobb, familie, venner, og alt som jeg trenger. 

Anonymkode: 1031d...07b

Nettopp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er aldeles uforståelig at det går an å sette frem slik definisjon.  Skal jeg se tilbake og tenke på de årene jeg hadde fullverdig lig og de andre jeg hadde ikke det?  Jeg har opplevd sykdom og mye vondt, og i dag har jeg en meningsfull jobb, familie, venner, og alt som jeg trenger. 

Anonymkode: 1031d...07b

For noen av oss med enkelte diagnoser er det ikke håp.

Anonymkode: a9ae7...673

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For noen av oss med enkelte diagnoser er det ikke håp.

Anonymkode: a9ae7...673

Det er fullt mulig å ha fullverdig liv med og uten diagnoser.  Det var ikke slik hos meg at jeg stoppet å ha et fullverdig liv og så kom det en dag tilbake.  Denne definisjonen er tull.

Anonymkode: 1031d...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...