Gå til innhold

Unngå å belaste andre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje best å kutte kontakten med andre når jeg er syk. Liker ikke å være en belastning. Jeg klarer ikke spille glad. Andre ønsker å være sammen med positive mennesker.

Anonymkode: f7927...8e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stor livskunst er det å bevare et positivt sinn.Husker ei studiebekjent viste meg teksten på baksiden av Freia melkesjokolade hvor det nettopp står at sjokolade hjelper.

Når jeg er for meg selv kan jeg av og til si en masse eder og forbannelser gammelt finsk TV teater verdig.Jeg har ikke Tourettes heldigvis for meg men av og til hjelper det å si en del irrasjonelle vonde tanker høyt for så å bli i ferdig med dem.

Jeg tror idrettsfolk  flest må vel være de som er flinke til dette med å bevare positivt fokus. Iallefall kan det virke slik sett utenifra. 

For meg er ikke dette det viktigste hos andre mennesker ,men det er helt klart at det hjelper i samhandlingen med andre mennesker.

Men det er kanskje slik på dette området som i så mye at enkelte der mer " Gudbenådet".

Selv er jeg mest tungsinn på vektskåla. Alle kan ikke være like tenker bare jeg.

Anonymkode: 8ad41...56f

Skrevet

Jeg kan kun svare for meg selv men jeg ønsker å være sammen med mennesker som våger å være ekte. Med ekte mener jeg at vi mennesker har både oppturer og nedturer, og begge deler er ok å dele. 

Skrevet
5 timer siden, XbellaX skrev:

Jeg kan kun svare for meg selv men jeg ønsker å være sammen med mennesker som våger å være ekte. Med ekte mener jeg at vi mennesker har både oppturer og nedturer, og begge deler er ok å dele. 

Jeg er enig med deg i det. Men jeg har nesten bare nedturer, og jeg vet at det sliter på mine nærmeste. De ville hatt det bedre uten meg.

Skrevet

Alle kan bli syke tror bare jeg. Man tenker ofte ikke bare på det før det er for sent tror jeg så altfor ofte så dessverre. Man må jo bare håpe at ikke alle i en familieenhet blir syke på en gang. Eller alle i samfunnet for den sakens skyld. Men man må ta vare på seg å kontakte hjelp tror jeg. I den grad der finnes noe hjelp da. Og i den grad man har full kunnskap om hjelpetilbud tilgjengelig for en selv da.  Men jeg tror ingen styrer over alt i verden og ikke engang sin egen kropp bestandig tror jeg. Men jeg er ikke spesialist eller lege eller helsepersonell. Bare alminnelig interessert.

Anonymkode: 8ad41...56f

Skrevet
På 17.10.2018 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig med deg i det. Men jeg har nesten bare nedturer, og jeg vet at det sliter på mine nærmeste. De ville hatt det bedre uten meg.

Nja, det er ikke nedturene som er problemet. Det er hvordan du forholder deg til dem som ofte er avgjørende.

Skrevet
2 timer siden, XbellaX skrev:

Nja, det er ikke nedturene som er problemet. Det er hvordan du forholder deg til dem som ofte er avgjørende.

Jeg vet ikke hvordan andre klarer å forholde seg til depresjoner, men det preger meg mye også på utsiden, selv om jeg ikke alltid trenger å si så mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...