GÃ¥ til innhold

JEG HAR SVULST ELLER KREFT😭 hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

­hei. 
Jeg er 22 år gammel, Onsdags morgen kastet jeg opp, én gang og så gikk kvalmen over. Jeg er forkjølet og hadde litt vondt i hodet denne dagen. 
I dag skjedde det samme!!! Jeg kastet opp igjen😭 Jeg er så sikker og redd for at jeg har svulst i hjernen eller annen type kreft😭 Så får jeg ikke legetime før om en uke, jeg er så stressa og redd!! 
Det skal også sies at jeg kastet opp på Søndag, også på morgenen med da 4 ganger. 
Hva feiler meg? Hvor sikker kan jeg være på at det er svulst eller kreft?😭 Og når dør man? Får jeg noen forvarsel av kroppen min? 

Jeg er ikke gravid. Det er fysisk umulig.

Anonymkode: 94ea6...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

­hei. 
Jeg er 22 år gammel, Onsdags morgen kastet jeg opp, én gang og så gikk kvalmen over. Jeg er forkjølet og hadde litt vondt i hodet denne dagen. 
I dag skjedde det samme!!! Jeg kastet opp igjen😭 Jeg er så sikker og redd for at jeg har svulst i hjernen eller annen type kreft😭 Så får jeg ikke legetime før om en uke, jeg er så stressa og redd!! 
Det skal også sies at jeg kastet opp på Søndag, også på morgenen med da 4 ganger. 
Hva feiler meg? Hvor sikker kan jeg være på at det er svulst eller kreft?😭 Og når dør man? Får jeg noen forvarsel av kroppen min? 

Jeg er ikke gravid. Det er fysisk umulig.

Anonymkode: 94ea6...e92

Det er ikke uvanlig å kaste opp og/eller ha vondt i hode eller mage to eller flere dager på rad. Det kan være et ganske alminnelig virus. Det har ingen ting med svulst eller kreft å gjøre. En kaster opp av kreftbehandling, ikke av kreft som sådan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går hard influensa nå mange steder har jeg hørt. Men kan du ikke ringe legen å spørre om han eller hun har en time litt før. Enkelte legekontor har hastetimer med øyeblikkelig hjelp tidlig på morgenen fra kl 08.00 så man kan bare sette seg på venteværelset og si fra til kontordamen at man trenger øyeblikkelig hjelp.

Jeg merker selv mye ubehag om dagen ,men er i en helt annen alder enn deg og da er det mer vanlig med en del plager. Jeg plages med sterk hodepine, hoste og kvalme  men tror i mitt tilfelle det skyldes for mye tid foran PC . Tror jeg vil gå over til penn og papir en periode iallefall. Man vil liksom være " in" og moderne. Men alt er ikke bra for en tror jeg.

Håper du får hjelp hos din lege snarlig og at det ikke er noe alvorlig fatt. God bedring!

Anonymkode: 54ae0...f38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

­hei. 
Jeg er 22 år gammel, Onsdags morgen kastet jeg opp, én gang og så gikk kvalmen over. Jeg er forkjølet og hadde litt vondt i hodet denne dagen. 
I dag skjedde det samme!!! Jeg kastet opp igjen😭 Jeg er så sikker og redd for at jeg har svulst i hjernen eller annen type kreft😭 Så får jeg ikke legetime før om en uke, jeg er så stressa og redd!! 
Det skal også sies at jeg kastet opp på Søndag, også på morgenen med da 4 ganger. 
Hva feiler meg? Hvor sikker kan jeg være på at det er svulst eller kreft?😭 Og når dør man? Får jeg noen forvarsel av kroppen min? 

Jeg er ikke gravid. Det er fysisk umulig.

Anonymkode: 94ea6...e92

Sikkert ikke det du vil høre, men etter hva du skriver så er dette angst. Ikke farlig, men veldig ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÃ¥ 18.10.2018 den 21.20, Bokormen123 skrev:

Hvorfor kobler du dette automatisk til kreft? Fordi dette er ikke typiske symptomer på kreft, uansett art. 

Fordi det sto på nett at man kaster opp og er kvalm. 

Nå har jeg sluttet å spy, men sliter med feber og er slapp og har hodepine. Dette er enda en symptomer på kreft😩 Heldigvis legetime på Onsdag! Skal be om noen prøver!

Anonymkode: 94ea6...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det sto på nett at man kaster opp og er kvalm. 

Nå har jeg sluttet å spy, men sliter med feber og er slapp og har hodepine. Dette er enda en symptomer på kreft😩 Heldigvis legetime på Onsdag! Skal be om noen prøver!

Anonymkode: 94ea6...e92

Det er nok i høyeste grad et adskillig mer vanlig symptom på influensa... Du har ikke kreft, det kommer ekstremt sjeldent så brått som det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det sto på nett at man kaster opp og er kvalm. 

Nå har jeg sluttet å spy, men sliter med feber og er slapp og har hodepine. Dette er enda en symptomer på kreft😩 Heldigvis legetime på Onsdag! Skal be om noen prøver!

Anonymkode: 94ea6...e92

Høres ut som en helt vanlig influensa ja, slik som Lillemus sier - kvalme og oppkast kommer vel som regel av kreftBEHANDLINGEN, og det har du jo ikke begynt med enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎10‎.‎2018 den 16.52, AnonymBruker skrev:

­hei. 
Jeg er 22 år gammel, Onsdags morgen kastet jeg opp, én gang og så gikk kvalmen over. Jeg er forkjølet og hadde litt vondt i hodet denne dagen. 
I dag skjedde det samme!!! Jeg kastet opp igjen😭 Jeg er så sikker og redd for at jeg har svulst i hjernen eller annen type kreft😭 Så får jeg ikke legetime før om en uke, jeg er så stressa og redd!! 
Det skal også sies at jeg kastet opp på Søndag, også på morgenen med da 4 ganger. 
Hva feiler meg? Hvor sikker kan jeg være på at det er svulst eller kreft?😭 Og når dør man? Får jeg noen forvarsel av kroppen min? 

Jeg er ikke gravid. Det er fysisk umulig.

Anonymkode: 94ea6...e92

Det høres ut som om du sliter med helseangst. Kanskje du skal be fastlegen om hjelp til å håndtere helseangsten din. 

Sannsynligheten for at brekninger om morgenen skyldes hjernesvulst, er ekstremt liten. Det finnes svært mange andre forklaringer på brekningene som er mye mer sannsynlige. Du har sannsynligvis en slags virusinfeksjon/omgangssyke. 

For de som har helseangst, så vil googling gjøre at man kan bli redd for veldig mye. 

Anonymkode: d6707...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎18‎.‎10‎.‎2018 den 17.12, Xtra skrev:

Det er ikke uvanlig å kaste opp og/eller ha vondt i hode eller mage to eller flere dager på rad. Det kan være et ganske alminnelig virus. Det har ingen ting med svulst eller kreft å gjøre. En kaster opp av kreftbehandling, ikke av kreft som sådan.

Jeg tror ikke trådstarter har kreft. Men vedkommende har rett i at brekninger om morgenen også ses ved hjernesvulst. Se https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/nevrokirurgi/hjernesvulst-symptomer-og-tegn/ 

Anonymkode: d6707...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det sto på nett at man kaster opp og er kvalm. 

Nå har jeg sluttet å spy, men sliter med feber og er slapp og har hodepine. Dette er enda en symptomer på kreft😩 Heldigvis legetime på Onsdag! Skal be om noen prøver!

Anonymkode: 94ea6...e92

Hvis du legger merke til hva du selv har skrevet, så vil du kunne se en feilslutning. Feber er symptom på infeksjon, ikke kreft. Så når du har feber og hodepine, så har du en virusinfeksjon. 

Hvis du først skal lese om hjernesvulst, så foreslår jeg at du leser her: https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/nevrokirurgi/hjernesvulst-symptomer-og-tegn/ 

Men det du egentlig kanskje bør lese om, så fremt du ikke allerede er diagnostisert, er helseangst. 

Anonymkode: d6707...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn pÃ¥ siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...