Gå til innhold

Jeg er redd ensomheten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan også føle meg ensom på jobb, i lag med venner og familie. Tomhet, destruktive tanker, føler meg utenfor. Følelsene blir som en klo som griper kraftig rundt brystet. Jeg har ingen grunn for å ha det vondt, men forstår ikke hensikten med livet når det er slik. Jeg ser ikke engang hensikten med å fortelle psykiateren om at jeg har veldig mye selmordstanker. Sa bare at det ikke gikk så bra. Tidligere erfaringer sier meg at det har ingen hensikt å dra frem. Det er jo så vanlig. Og tanker er ikke det samme som handling. 

Anonymkode: 86eab...3b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke forvente å få hjelpen du trenger av psykiateren når du ikke forteller hvordan du egentlig har det.

Anonymkode: 47e51...1de

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan ikke forvente å få hjelpen du trenger av psykiateren når du ikke forteller hvordan du egentlig har det.

Jeg har sagt det før, og det hadde liten hensikt å dra det frem.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ditt valg. 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ditt valg. 

Mitt valg at jeg har erfart at det ikke har hensikt.

Skrevet

Jeg forstår at alt er min feil.

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde?

Skrevet
8 minutter siden, Villanda skrev:

Hva skjedde?

Ingenting. Og hva er da hensikten med å si det? Tror dette er så vanlig for behandlere å høre, eller så er det at de ikke skal fokusere på det.

Skrevet

Å  oppleve et annet menneskes ensomhet er veldig vanskelig føler jeg.Enkelte grupper mennesker er spesielt utsatte tror jeg. Kanskje på så mange måter. Leste i avisa om en mor til en multikappet barn ikke hadde fått støtte til en sårt tiltrengt ferieopphold. En ensom stri sikkert. Kommunøkonomien er et uhyre vanskelig kapittel så mange steder tror jeg.

Men ser bare i mitt eget liv. Man konsentrerer seg ofte om de " viktigste tingene" for å holde hodet over vannet . Lite krefter til å tenke både fortid og fremtid ofte.

Men vi kunne alle bli mye flinkere til å se at enkelte grupper mennesker har spesielle behov for støtte og hjelp tror jeg. Mange melder seg jo som frivillige og enkelte løser kanskje sitt ensomhet litt via deltagelse i forskjellige foreningsliv eller kanskje politikk.

Men det finnes ensomhet som lett kan føre til sykdom og det motsatte tror jeg også. Godt å høre du har kontakt med en psykiater og sikkert kan spørre om dere kan ha dette som spesielt tema i deres samtale.

Anonymkode: 43704...946

Skrevet

Det er vondt å kjenne på ensomhet. Ikke nok med følelsen men den bygger også en vegg mellom den ensomme og verden utenfor og så blir det bare tyngre og tyngre. På ett punkt må man ta seg i det og enten velge å forsøke å trives alene eller gå ut døra og forsøke å møte andre. Jeg hadde så mange slike runder med meg selv før, de komme sjeldnere nå. 

Anonymkode: 98afc...42a

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er vondt å kjenne på ensomhet. Ikke nok med følelsen men den bygger også en vegg mellom den ensomme og verden utenfor og så blir det bare tyngre og tyngre. På ett punkt må man ta seg i det og enten velge å forsøke å trives alene eller gå ut døra og forsøke å møte andre. Jeg hadde så mange slike runder med meg selv før, de komme sjeldnere nå. 

Anonymkode: 98afc...42a

Jeg isolerer meg ikke, selv om jeg mange ganger ønsker å trekke meg helt inn i meg selv. Føler meg usikker i forhold til andre. Skulle ønske jeg kunne trives bedre med meg selv. Men det gjør meg bare enda mer deprimert. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...