Gå til innhold

Hjemmeværende elitemødre produserer samfunnets vinnere

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er ikke skrevet som forskningsartikkel selv om den er på forskning.no.  Det er ingenting om forskning i denne artikkelen annet enn at noen ble intervjuet.  Jeg ville aldri henvist til denne artikkelen som seriøs forskning.

Anonymkode: 19d51...582

Og ellers står det bra til?

Anonymkode: 69ade...6ee

Fortsetter under...

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er ikke skrevet som forskningsartikkel selv om den er på forskning.no.  Det er ingenting om forskning i denne artikkelen annet enn at noen ble intervjuet.  Jeg ville aldri henvist til denne artikkelen som seriøs forskning.

Det er ikke journalisten som har gjort intervjuene, men sosiolog Helene Aarseth. Gjør et søk på henne, så ser du at intervjuene er gjort som del av et av hennes siste forskningsprosjekt. 

29 minutter siden, Kayia skrev:

Det er ikke journalisten som har gjort intervjuene, men sosiolog Helene Aarseth. Gjør et søk på henne, så ser du at intervjuene er gjort som del av et av hennes siste forskningsprosjekt. 

Det forandrer ikke det at dette ikke er skrevet som forskningsartikkel.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne artikkelen er skrevet som en vanlig avisartikkel, ikke som forskningsartikkel.  Det står ingenting om metoder eller svakheter.  Alle kan intervjue noen få og skrive en artikkel om det.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det forandrer ikke det at dette ikke er skrevet som forskningsartikkel.

Vanskelig å innrømme at du ikke helt forstår hva du snakker om her? ;) 😛 

1 minutt siden, Kayia skrev:

ja det er faktisk vanskelig siden jeg vet godt hva jeg snakker om.  Kanskje det er vanskelig å innrømme at du ikke forstår hva jeg snakker om:D

Enkelte er troende til det meste. Jeg synes det er å tenke på et lite menneske altså et barn som en ting som skal prestere noe for å please foresatte og kan få stor sannsynlighet for mer enn nervetrøbbel tror jeg som voksen. Kanskje foreldrene tenker at barnet skal forsørge og ta seg av dem når de blir gamle og ikke så mobile lenger. Synes ikke det høres så bra liv ut men jeg synes samtidig at folk må få tenke og tro og leve som de vil såfremt de ikke skader andre eller skaper masse uro.

Anonymkode: 619b7...719

Annonse

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ja det er faktisk vanskelig siden jeg vet godt hva jeg snakker om.  Kanskje det er vanskelig å innrømme at du ikke forstår hva jeg snakker om:D

Ikke så rart da du lirer av deg meningløs ralling.

Anonymkode: 69ade...6ee

2 timer siden, Kayia skrev:

Haha nei KJEMPELETT å innrømme at jeg rett som det er ikke skjønner et kvidder av hva du egentlig prøver å si :P 

Men hva som er vesentlig ifm forskningsformidling har du iallefall ikke formidlet at du vet noe om i denne tråden, så mye vet jeg :D 

Peace out (for denne gang) ;) 

Gjest Gargamel
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et post-Doc prosjekt som ligger bak: "Family cultures in the business elite". Det var i forvindelse med dette prosjektet de 13 familiene ble intervjuet av Helene Aarseth. Hun er professor i senter for tverrfaglig kjønnsforskning, UiO.

Studien er ikke publisert enda, men vil komme i et kjønnsforsknings-tidsskrift. 

Enkelte må leve" litt på siden av alt "tror jeg. En slags moderne " outlows" kanskje.Men det er kanskje fremtiden. Mange småsamfunn kanskje hvor barna går på skoler med innhold i tråd mrd foreldres filosofi og politikk.Tror mindre velstående vil gjøre rett det samme. Ingen ønsker sine ødelagte. Kanskje må det bare bli slik. Akkurat diss vil vel lett få stigma " bortskjemte" ute i gata. Men man kjører vel helst bil.

I grunnen er det flere sånne miljøer rundt her jeg bor allerede og har vært det lenge. Miljøer med egne skoler og barnehage som er mye lukket og basert på trosfellesskap.  Det er mer og mere forskjeller på folk i dag og det er kanskje den eneste muligheten for å prøve å skjerme seg fra mennesker som trenger seg på og den ødeleggende mobbingen som har ødelagt så mange menneskeliv berøring.

Kanskje er det bra på den måten. Men de må vel bare bære de økonomiske kostnadene selv mener jeg.

På den annen side. Når jeg ser på egen skolegang med mye nærmest livstruende mobbing så ville jo en slik utvikling som her beskrives være bedre for barn. Jeg må så helt ærlig at det er ikke til å forstå hvordan det kunne være tillatt å gi barn så mangelfull oppvekst som på min tid. Alt er bare ikke til å forstå hvordan det kunne være i tråd med menneskerettighetene dengang. Veldig rart at ingen tar tak i det iallefall nå som man jo vet så mye mere.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...