Gå til innhold

Umulig for svensker å gi skattefritak, angivelig, og statlige ansatte betaler ikke "skatt"

Anbefalte innlegg

https://www.dagbladet.no/nyheter/ble-hyllet-som-helter-da-landet-sto-i-brann-na-raser-de-mot-myndighetene/70350214

Hva er det svenskene røyker. La oss hypotetisk sett si at det er "umulig" for staten å gi noe bonus skattefritt til individer, en skatt som går tilbake til staten, det er bare å gi dem en ekstra bonus som de skal skattes av, la oss si dem skattes 5000 kroner du vil de skall få skattefri men ikke kan gi skattefritt, gi dem en bonus "lønn" på f.eks 6000 kroner som de må "skatte" av så er det omtrent det samme etter skatt, og de har i praksis fått "skattefritak", selv om det er "helt umulig"

Folk som jobber for staten betaler ikke skatt, uansett, på lønnen fra staten, som betales inn til staten, for det går fra/til samme "pot", om jeg gir deg 500k og du gir meg 100k, har ikke du "fått" 500k og "skattet" 100k, du har fått 400k skattefritt av meg du. I privat næringsliv er det annerledes siden skatten går til et sted mens lønnen kommer fra et annet sted, jeg gir deg 500k, men du må gi 100k videre til noen andre som avkrever deg for de. Da har du fått 500k lønn av meg, og skattet 100k, så du sitter igjenn med 400k etter skatt

Greit at staten ikke vil gi dem skattefritak, det er et politisk valg, men ikke kom med tull om at det er "umulig", det blir for dumt

Håper dette var oppklarende

Anonymkode: 5f681...7b8

Fortsetter under...

Sånt går an fordi folk flest søker seg henimot andre ting enn politikk i dag tror jeg. Vi er flere tror jeg som har innsett at der finner man virkelig menneskene som har forferdelig lite å ta seg til.

Anonymkode: 1573d...5c3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...