Gå til innhold

Cellegift spørsmål


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man påbegynner en cellegiftkur som man ikke makter å fullføre (grunnet uutholdelige bivirkninger), hvordan vil det påvirke kreften? Kan den da bli mer aggressiv og spre seg lettere? 

Anonymkode: 3cde2...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man påbegynner en cellegiftkur som man ikke makter å fullføre (grunnet uutholdelige bivirkninger), hvordan vil det påvirke kreften? Kan den da bli mer aggressiv og spre seg lettere? 

Anonymkode: 3cde2...9b8

Ja, det er vel innlysende, man får jo cellegift av en grunn. Det finnes en hel del medikamenter man kan få mot bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Ja, det er vel innlysende, man får jo cellegift av en grunn. Det finnes en hel del medikamenter man kan få mot bivirkninger.

Altså, jeg er ikke dum. 

Jeg lurer på om avbrutt cellegift vil påvirke kreften MER negativt enn hvis cellegiften aldri ble påbegynt. Jeg spør ikke om manglende cellegift er negativt. Jeg spør spesifikt om avbrutt cellegift er negativt. 

Anonymkode: 3cde2...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg er ikke dum. 

Jeg lurer på om avbrutt cellegift vil påvirke kreften MER negativt enn hvis cellegiften aldri ble påbegynt. Jeg spør ikke om manglende cellegift er negativt. Jeg spør spesifikt om avbrutt cellegift er negativt. 

Anonymkode: 3cde2...9b8

Aner ikke. Det var ikke innlysende at det var det du spurte om innledningsvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Xtra skrev:

Aner ikke. Det var ikke innlysende at det var det du spurte om innledningsvis.

Hm, for å forlmulre det bedre da, til andre som leser: 

Når kreften får cellegift, merker den at den blir angripet og blir mer aggressiv? Sånn at hvis man avbryter cellegiftkuren før den er fullført, så vil kreften være mer aggressiv enn den hadde vært uten påbegynt cellegift?

Anonymkode: 3cde2...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når kreften får cellegift, merker den at den blir angripet og blir mer aggressiv? Sånn at hvis man avbryter cellegiftkuren før den er fullført, så vil kreften være mer aggressiv enn den hadde vært uten påbegynt cellegift?

Jeg er ikke fagperson, men jeg synes det virker lite sannsynlig. Hvis det hadde vært slik, tror jeg det hadde vært en mer gradvis tilnærming i cellegiftbehandling, slik at styrken ble opptrappet når det var sikkert at man tålte behandlingen - for å unngå å "mate" kreften.  Slik er det ikke, så vidt jeg vet - man går rett på den antatt optimale styrken, selv om den (for noen) kan gi sterke bivirkninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Du trenger jo ikke avbryte, du kan få lavere dose enn den du benytter i dag. Du må jo si til legene hvor jæ... du har det, så går det nok greit. Jeg fikk gjort det etter to høydoser som omtrent gjorde kål på meg, etterpå ble det ble iallfall til å holde ut. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, marionetta skrev:

Hei. Du trenger jo ikke avbryte, du kan få lavere dose enn den du benytter i dag. Du må jo si til legene hvor jæ... du har det, så går det nok greit. Jeg fikk gjort det etter to høydoser som omtrent gjorde kål på meg, etterpå ble det ble iallfall til å holde ut. Lykke til!

Takk, men dette var et hypotetisk spørsmål av ren nysgjerrighet!

Anonymkode: 3cde2...9b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...