Gå til innhold

Kupton - Når kjenner jeg bedring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har forsøkt å trappe ned på Zoloft. Sto over lang tid på 150 mg, og var nesten angstfri da. Jeg generalisert angst. For ca tre måneder siden trappet jeg ned til 100 mg,  og for ca to måneder siden merket jeg at jeg begynte å få mer angst. Er nå mye mer spent og bekymret. Har noen veldig tøffe dager.  Derfor trappet jeg opp igjen til 150 mg for 16 dager siden.  Hvor lang tid må jeg regne med å vente før jeg kjenner effekt av den nye dosen? Merker fortsatt ikke bedring. Blir litt bekymret for at den ikke skal virke lengre.

Vil legge til at jeg har hatt meget god effekt av metakognitiv terapi, og at jeg aldri ville ha klart meg nå, hvis det ikke hadde vært for det jeg har lært meg der. 

Takker for tilbakemeldinger :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På individnivå, som du spør om, er det umulig å gi et svar.

Det er velkjent at en del av de som trapper ned AD ikke oppnår samme effekt igjen når de trapper opp. Om du er en av dem, er umulig å svare på. Men på generelt nivå er det altså en risiko forbundet med slike nedtrappinger evt seponeringer.

sirop1365381324
Skrevet

Interessant, kan manglende effekt ved opptrapping igjen kompenseres ved å øke dosen ytterligere i forhold til tidligere effektiv dose?

Skrevet
2 timer siden, kupton skrev:

Det er velkjent at en del av de som trapper ned AD ikke oppnår samme effekt igjen når de trapper opp. Om du er en av dem, er umulig å svare på. Men på generelt nivå er det altså en risiko forbundet med slike nedtrappinger evt seponeringer.

Ok. Det er litt skummelt å høre. Men jeg lurer som Sirop på om jeg da kan ha nytte av en enda høyere dose? Bør jeg f.eks øke til 200 mg, eller bør jeg vente? 

Skrevet
1 minutt siden, lokeren skrev:

Ok. Det er litt skummelt å høre. Men jeg lurer som Sirop på om jeg da kan ha nytte av en enda høyere dose? Bør jeg f.eks øke til 200 mg, eller bør jeg vente? 

På individuelt nivå kan/vil jeg ikke gi slike råd. Du må drøfte det med legen din.

Skrevet
4 minutter siden, kupton skrev:

På individuelt nivå kan/vil jeg ikke gi slike råd. Du må drøfte det med legen din.

Ok. Takk for tilbakemelding :) Skulle aldri ha begynt med nedtrappingen. Men da er det umulig å vite når man er kurert? Før eller senere må man vel ta sjansen på å trappe ned.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...