Gå til innhold

Trøtt av Pinex?


Zyprexus

Anbefalte innlegg

Hei!

Siste tiden har jeg av og til hatt behov for Pinex mot smerter. Ofte når jeg tar 2 x Pinex 500 mg blir jeg trøtt etter en time eller så. Sovner ofte på sofaen av dem. Det er jo ikke noen kjent bivirkning for vanlig Pinex. Er ganske sikker på at det har sammenheng med at jeg blir trøtt. Hva kommer dette av, og er det sammenheng med Pinex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du pinex (paracet) eller sikter du til pinex forte (med kodein)? Dersom det er sistnevnte er det vanlig å bli trøtt av. Å bli trøtt av paracet kjenner jeg ikke til. Har likevel hørt anekdoter av at noen sier de blir trøtte av det. 

Ellers kan det være naturlig å sovne når smerten endelig gir seg (av smertestillende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Ja er vanlig Pinex. Hadde det vært Pinex Forte hadde jeg ikke vært så overasket. Det med at det er vanlig å kunne slappe av når smerten slipper hadde jeg tenkt litt på selv også om kan være grunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg leste en eller annen artikkel om det der, men det er så lenge siden at jeg ikke finner linken. I alle fall handlet den om at unge jenter syntes Paracet (=Pinex) hadde en avstressende effekt. En litt perifer slektning av meg fortalte en gang at hun ble trøtt av det. Sant å si tror jeg det er en underkjent bivirkning. Tror ikke det er veldig vanlig, men heller ikke helt uvanlig. Jeg blir ikke trøtt eller mindre stressa. 

Så er det jo et poeng at smerter krever mye energi, og kan slå seg på nattesøvn. Så hvis man får god lindring av det, vil man klare å slappe bedre av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...