Gå til innhold

Astma? Eller noe annet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år vært plaget av slim og tetthet i bihuler, rennende nese og trykk i lunger. Når jeg jogger så merker jeg (og andre) at jeg har problemer med å puste UT, luften vil raskere inn enn ut. I slutten av joggeturen lager jeg ganske mye lyd pga dette, altså når jeg puster ut.

For et par år siden hostet jeg en hel høst. Var på flere legebesøk men det var "ingenting". Men til slutt fikk jeg lungebetennelse og ble innlagt på sykehus. Jeg har også tidligere hatt bronkitt/lungebetennelser/mycoplasma osv flere ganger. Jeg har også pollenallergi men den har blitt bedre/bra med årene. Trenger kun øyedråper et par dager i høysesongen. Men brukte fast nesespray "Awamys" i en lang periode pga bihulene, dvs hele året.

Etter den høsten som endte i lungebetennelse, så fant jeg noe som heter saltpipen. Den har hjulpet VELDIG. Jeg kunne slutte med Awamys og jeg bruker denne saltpipen med en gang jeg kjenner tetthet/forkjølselse og så går det over. Dersom jeg bruker saltipipen før joggetur så får jeg mindre pusteproblemer.

Nå var jeg hos legen for noe annet og da nevnte jeg at jeg lurte på om jeg egentlig har en form for astma? Så jeg fikk tatt en spirometri. Fikk ikke svar der og da pga at han på laboratoriet ville at legen (som er bortreist) skulle se på resultatene. Men jeg hadde visst bedring fra 77% til 83% med astmamedisiner. Jeg vet ikke om dette betyr astma, forstod at det var i grenseland. 

Jeg har ikke lyst på astmadiagnose eller å gå på faste medisiner. Men samtidig så er det veldig irriterende med den slimproduksjonen.. Når jeg ikke bruker den saltpipen så føles det som om det sakte i løpet av dagen fylles opp i lungene med slim/veske.

Noen som tror at dette kan være astma eller noe annet? Ellers får jeg vel vente til legen ringer meg i neste uke.. Jeg er forresten 46 år og kvinne.

 

Anonymkode: 0bad6...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...