Gå til innhold

Er det mulig å gå inn og ut av hypomani?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sett at en kommer i hypomani som varer noen dager for så og bli normal igjen en dag, eller to. Så hypoman.igjen noen timer før en er normal igjen noen timer, osv.

Bare lurer.

Anonymkode: 22630...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sett at en kommer i hypomani som varer noen dager for så og bli normal igjen en dag, eller to. Så hypoman.igjen noen timer før en er normal igjen noen timer, osv.

Bare lurer.

Vet ikke om det KALLES hypomani når det ikke varer i fire dager eller mer i strekk, men jeg har det ganske ofte slik. Ser for meg to parallelle streker der mellomrommet er normalområdet, over øverste streken er hypomani, og under nederste streken er depresjon. Så ser jeg for meg et linjediagram med flere linjestykker, et for hvert symptom. Linjestykkene kan gå litt opp og ned, kryssende streken mellom øvre normalområde og mild hypomani.

Og linjestykkene for de ulike symptomene er  ikke alltid parallelle. Noen ganger er det  som om tankegangen hypoman mens den fysiske energien er normal eller kanskje til og med laber. Da kan jeg ha mange ideer, kontakte folk ukritisk, skrive mye, bruke mye tid på en greie jeg ikke liker å benevne,  være mer aktiv på nett, avtale lange turer med venner som jeg når det kommer til stykket egentlig ikke har energi til, invitere masse folk, som jeg egentlig ikke omgås på fritiden osv. Og likevel føle meg rolig.

Skrevet

Jeg ville ikke brukt de ordene. Jeg har en febersykdom selv om temperaturen svinger. Jeg mener en da har en hypoman episode med svingende alvorlighet.

Skrevet
25 minutter siden, kupton skrev:

Jeg ville ikke brukt de ordene. Jeg har en febersykdom selv om temperaturen svinger. Jeg mener en da har en hypoman episode med svingende alvorlighet.

Ok. Da er jeg hypoman temmelig ofte. Eller.., kanskje ikke, eller vet ikke. Hva er det når en kognitivt er hypoman, men slett ikke har mer energi enn vanlig?

Skrevet
2 timer siden, Villanda skrev:

Ok. Da er jeg hypoman temmelig ofte. Eller.., kanskje ikke, eller vet ikke. Hva er det når en kognitivt er hypoman, men slett ikke har mer energi enn vanlig?

Ok. Takk. (Men ikke jeg som ts).

Tror jeg har fått rapid cycling. 

Skrevet
På 9.11.2018 den 15.34, Villanda skrev:

Ok. Takk. (Men ikke jeg som ts).

Tror jeg har fått rapid cycling. 

Jeg også føler at jeg i perioder relativt ofte er hypoman. Andre ganger er det perioder med depresjonssymptomer som kommer ofte. Noen ganger svinger det noe vakent mellom disse to. 

Jeg har utviklet rapid cycling, ifølge en psykiater. 

Skrevet

Eller kanskje du bare rett og slett er ustabil. Kan kjenne meg igjen i det der.

Skrevet
1 time siden, Underbar skrev:

Eller kanskje du bare rett og slett er ustabil. Kan kjenne meg igjen i det der.

Ja, det kan tenkes. Men hva er forskjellen på å "være ustabil", og det andre? Er ikke begge deler ustabilitet? 

Er inne i en god periode igjen nå, og jeg håper det varer lenge denne gangen. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...