Gå til innhold

Hva er dette for noe? problemer etter hard trening!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. er ei jente i midten av 20årene! jeg sliter med at HVER gang etter trening blir jeg nummen i ansikt, tunge etc dette gjelder spesielt om jeg kjører meg for hardt. Bruker også å ende med oppkast i do så snart jeg kommer inn døra hjemme! Hva kan dette komme av? Er per nå nummen i øyenbryn, tunge, den ene hånda, og ja føler meg generelt dårlig! Hev i meg en banan og drakk da jeg kom inn og føler meg litt bedre, men nummenheten henger enda igjen.. Jeg er oppvokst med hardt trening om det skulle være relevant.. Jeg har dog 2 barn,og nå de siste 3 årene har jeg kun trent når jeg har sjans til det, typ 2 ganger i uken. Er jeg i så dårlig form at hele kroppen bare kollapser eller hva kan det være? Orker ikke dra til fastlegen da jeg føler jeg har vært der for mye grunnet oppfølging av noe annet.

Anonymkode: c7f7c...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. er ei jente i midten av 20årene! jeg sliter med at HVER gang etter trening blir jeg nummen i ansikt, tunge etc dette gjelder spesielt om jeg kjører meg for hardt. Bruker også å ende med oppkast i do så snart jeg kommer inn døra hjemme! Hva kan dette komme av? Er per nå nummen i øyenbryn, tunge, den ene hånda, og ja føler meg generelt dårlig! Hev i meg en banan og drakk da jeg kom inn og føler meg litt bedre, men nummenheten henger enda igjen.. Jeg er oppvokst med hardt trening om det skulle være relevant.. Jeg har dog 2 barn,og nå de siste 3 årene har jeg kun trent når jeg har sjans til det, typ 2 ganger i uken. Er jeg i så dårlig form at hele kroppen bare kollapser eller hva kan det være? Orker ikke dra til fastlegen da jeg føler jeg har vært der for mye grunnet oppfølging av noe annet.

Anonymkode: c7f7c...d93

Jeg er overhodet ingen treningsekspert, men hva du spiser (før trening) og hvor hardt du pusher deg har nok mye å si. Hvor lenge har det vært sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da lov å snakke med fastlegen selv om man har vært der hyppig for noe annet. Dette plager deg jo, og det er nok fornuftig å få det utredet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg er overhodet ingen treningsekspert, men hva du spiser (før trening) og hvor hardt du pusher deg har nok mye å si. Hvor lenge har det vært sånn?

det har vært sånn det siste året. Begynner å miste treningsgleden av det, i og med jeg blir sengeliggende resten av dagen etter en økt.. kaldsvetter å +++.. Det er IKKE slik det var før 😣 Nå før jeg løp spiste jeg havregrøt, ca 1 time før. Og banan etter. 

Anonymkode: c7f7c...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det har vært sånn det siste året. Begynner å miste treningsgleden av det, i og med jeg blir sengeliggende resten av dagen etter en økt.. kaldsvetter å +++.. Det er IKKE slik det var før 😣 Nå før jeg løp spiste jeg havregrøt, ca 1 time før. Og banan etter. 

Anonymkode: c7f7c...d93

Det kan jo neppe være formen hvis det har vedvart i ett år, da burde du jo blitt i bedre form. Jeg ville tatt en tur til legen jeg, selv om du ikke vil det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Det er da lov å snakke med fastlegen selv om man har vært der hyppig for noe annet. Dette plager deg jo, og det er nok fornuftig å få det utredet. 

Hvor ofte er det vanlig være hos fastlege da? jeg har tidligere nesten ikke vært til lege, kun under svangerskapene mine. Selvfølgelig etter jeg fikk meg ny lege pga flytting, DA skal alle problemene komme på rullende bånd 😂 flaut

Anonymkode: c7f7c...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Lillemus skrev:

Det kan jo neppe være formen hvis det har vedvart i ett år, da burde du jo blitt i bedre form. Jeg ville tatt en tur til legen jeg, selv om du ikke vil det. :) 

Sant det.. :p 

Anonymkode: c7f7c...d93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor ofte er det vanlig være hos fastlege da? jeg har tidligere nesten ikke vært til lege, kun under svangerskapene mine. Selvfølgelig etter jeg fikk meg ny lege pga flytting, DA skal alle problemene komme på rullende bånd 😂 flaut

Anonymkode: c7f7c...d93

Jeg er hos fastlegen en gang i måneden + hvis jeg blir akutt syk.  Nå er det fastlegen som ønsket at jeg skulle komme en gang i måneden, for å følge med hvordan det gikk med meg (for å kunne avverge at jeg blir psykisk syke igjen) 

Tror det er ganske forskjellig hvor ofte folk er hos legen. 

Synes du skal gå til legen med dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. er ei jente i midten av 20årene! jeg sliter med at HVER gang etter trening blir jeg nummen i ansikt, tunge etc dette gjelder spesielt om jeg kjører meg for hardt. Bruker også å ende med oppkast i do så snart jeg kommer inn døra hjemme! Hva kan dette komme av? Er per nå nummen i øyenbryn, tunge, den ene hånda, og ja føler meg generelt dårlig! Hev i meg en banan og drakk da jeg kom inn og føler meg litt bedre, men nummenheten henger enda igjen.. Jeg er oppvokst med hardt trening om det skulle være relevant.. Jeg har dog 2 barn,og nå de siste 3 årene har jeg kun trent når jeg har sjans til det, typ 2 ganger i uken. Er jeg i så dårlig form at hele kroppen bare kollapser eller hva kan det være? Orker ikke dra til fastlegen da jeg føler jeg har vært der for mye grunnet oppfølging av noe annet.

Anonymkode: c7f7c...d93

Jeg vet ikke hva det kan være, men synes helt klart du bør dra til lege når du blir nummen i ansiktet og tunga og spyr etter trening. Det høres ikke normalt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...