Gå til innhold

Zyprexa mer effektivt enn Sobril mot flyskrekk? Gjerne Kupton, hvis du har tid.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Please ikke døm meg, eller kom med rasjonelle argumenter mot flyskrekk. 

Jeg har ILLE flyskrekk, men jeg flyr. I flere år fløy jeg ikke. Så begynte jeg å fly, med en GOD dose Sobril hver tur. Nå har jeg kommet dithen at jeg tar noe den ene veien, og at jeg lider meg gjennom den andre. Jeg har så ille flyskrekk at jeg gråter høyt selv om jeg er voksen, skjelver over hele kroppen, kaster opp, nesten svimer av, "går ut av kroppen", osv. To ganger har jeg nesten ikke fått bli med på flyvningen fordi kabinansatte har lurt på om jeg har vært vært for syk (!). Jeg er dårlig og utslitt når jeg kommer frem dit jeg skal, og typisk er at jeg ikke klarer annet enn å sove og ikke fungerer. Er derfor borte lenge hvis jeg først skal fly. Nå skal jeg på en kort tur, og det er ingen vits i at jeg reiser hvis jeg ikke tar noe. Jeg har Sobril og Zyprexa. Lurer litt på om jeg skal prøve Zyprexa i stedet. Det er et innfall jeg fikk, da jeg vanligvis blir veldig rolig av det ellers. Mye roligere enn med Sobril. Kan det være en god ide, tro? Jeg tar ellers Zyprexa ved mani eller psykose. 

Anonymkode: 80b01...511

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Interessant tanke. Har aldri sett noen studie med disse to mot hverandre på denne indikasjon, så svaret blir min kvalifiserte synsing. Jeg synes absolutt dette er et forsøk verdt. Hele flyangst-greia baserer seg jo på en "vrangforestilling" om at det er farlig å fly. Du har prøvd Zyprexa fær og vet at du tåler den. Så ja, prøv det neste gang. Fortell gjerne om det her etterpå.

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg blir slått ut av Zyprexa og vile aldri reist uten følge om jeg skulle tatt det - velger heller benzo som jeg vet jeg tåler så jeg både er komfortabel og i stand til å ta vare på meg selv. Men slik du strever, og vet hvordan du reagerer på Zyprexa kan jo lettere avveie reaksjon på Zyprexa opp mot reaksjon på angst - som jo er alvorlig for deg. Jeg kjenner folk som velger en liten dose Zyprexa eller Quetiapin over benzo. 

Skrevet (endret)

Det er gjort en undersøkelse med en engangsdose med 20 mg Zeldox vs 10 mg Vival mot periodisk angst (tannlegen). Zeldox kom bedre ut enn Vival. 

Endret av issomethingwrong
Skrevet

Kjempefint! Takk!

Anonymkode: 80b01...511

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...