AnonymBruker Skrevet 12. november 2018 Skrevet 12. november 2018 Bruker både cipralex og wellbutrin. Mest pga angst/fobier. Har vært deprimert før, da hjalp cipralex veldig. Siste dagene nå har ting blitt tyngre og tyngre. Føler jeg er på vei inn i en skikkelig depresjon. Er ikke det rart mtp medisinene jeg går på? Anonymkode: e1a77...cd2 0 Siter
kupton Skrevet 12. november 2018 Skrevet 12. november 2018 For hver gang en har en depressiv episode øker risikoen for at neste episode blir en såkalt "terapiresistent episode" med 15%. For meg er det et godt argument for at en ikke så lett skal seponere AD straks depresjonen har lettet. Det er vist at kontinuerlig behandling med AD hos de som har hatt 3 eller flere episoder, reduserer risiko for tilbakefall med 75%, til 25% av risikoen uten medisiner. I tillegg vil medisiner nesten aldri kurere angstlidelser. Her må en endre tankemønster/egen tilnærming til angsten med hjelp av psykoterapi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.