Gå til innhold

fremmed, eksistensiell, surrealsitisk, og alene i hodet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler meg som et merkelig vesen i en fremmed verden.
Alt er rart. Alt er surrealistisk. 

Jeg hadde eksamen i ex.phil samtidig som jeg hadde depresjon og etterhvert en ubehagelig derealisering for ca 3 år siden.

Derealiseringen gikk over, men den eksistensielle krisen og fremmedheten vedvarte. Depresjonen kommer og går. Det har den gjort siden tenårene. Men etter episoden for 3 år siden ble alt annerledes. Verden og "virkeligheten" ble anneredes. Hjernen min ble annerledes.
Det føles ut som om jeg har åpnet en dør og gått inn i et rom som jeg ikke kan glemme eller gå ut av igjen. Og det er et veldig ensomt rom å være i, for jeg kjenner ingen andre som opplever verden slik. 

Ikke finner jeg så mye om det når jeg googler heller. Mye om eksistensielle kriser og leting etter mening og derealisering. Men ikke så mange som konstant føler på det absurde, surrealistiske og fremmede ved vår tilsynelatende eksistens. For vi vet ikke om det vi sanser er ekte. strengt tatt.
Jeg tror jeg kunne taklet denne tilstanden bedre om jeg ikke var så alene i dette rommet, men slik det er nå så er det et utrolig ensomt sted å være. Hvor skal jeg begynne å lete etter likesinnede, og hvordan kan jeg best forholde meg til denne tankeensomheten om jeg ikke finner noen? 

Anonymkode: 15765...e0a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...