Gå til innhold

Hva ville du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du som forelder til en myndig, ung person gjort om du fikk vite at hans venn har en voldelig kjæreste? Hvordan ville du gått frem i en slik sak, og når ditt avkom er den enste som vet at vennen lever under slike forhold.. 

Anonymkode: 6bf14...6d0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakket med vennen.

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ville du som forelder til en myndig, ung person gjort om du fikk vite at hans venn har en voldelig kjæreste? Hvordan ville du gått frem i en slik sak, og når ditt avkom er den enste som vet at vennen lever under slike forhold.. 

Skrevet
På 17.11.2018 den 23.29, Dorthe skrev:

Snakket med vennen.

H*n har snakket med vennen, som vil anmelde kjæresten. Dette er et avhengighetsforhold, vedkommede er uselvstendig og er også redd for at familien skal reagere negativt på et brudd da h*n kommer fra en kjent familie hvor status er viktig. 

Skrevet

Det er virkelig dypt tragisk at en families status lar seg sverte at et samlivsbrudd som følge av misbruk, vold og f-skap. Er det ikke like degraderende at denne personen bare får holde på?  Mennesker som driver på slik, vet akkurat hvilke knapper de skal trykke på å skape nettopp avhengighetsforhold. I mine øyne finnes det ikke annen løsning på sånt enn å bryte totalt, selv om det vil få ubehagelige konsekvenser der og da. På sikt vil slike forhold gjøre mer skade enn et brudd. Jeg hadde en sånn "venn." Angrer ikke et sekund på at jeg til slutt brøt. En virkelig venninne av meg havnet i et sånt avhengighetsforhold til en mann, og led virkelig under det i evigheter. Heldigvis klarte hun til sist å bryte. Noe ubehageligheter med det ble det, men på sikt roet det seg. I ettertid er venninna mi glad for at hun valgte å gjøre det slutt.   

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...