Gå til innhold

Hva lærer psykologer egentlig om OCD?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forteller ting som jeg vet er sant og som plager meg mye. Da begynner psykologene å forklare meg at jeg sikkert egentlig ikke har opplevd dette og at det bare er tull.( det er helt realistiske ting). Får nesten en litt sånn streng formanende stemme som om han snakker til et barn som ikke forstår. Jeg sier stadig at jeg er jo nesten frisk fra OCDen og jeg vet godt forskjell på tvangstanker og virkelighet. At ved OCD iverksettes følelser som er like sterke som om en hendelse skulle ha funnet sted men jeg vet at det er tull. Men jeg responderer på tanken for å bli kvitt det intense ubehaget ved tanken. Men jeg vet jo når jeg virkelig har opplevd noe ? Psykologen sier at en med OCD gjerne tar feil av dette?. Det gjør vondt å ikke bli trodd. 

Anonymkode: ec77e...46e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...