Gå til innhold

Dottfølelse og øresus etter forkjølelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • Langvarig (3uker +) sterk slimhoste.
  • Mot slutten av perioden hadde jeg fornemmelse av at jeg hadde "dott" i det venstre øret. Trodde først dette var vann etter besøk i badeland. Ristet og jobbet mye for å få ut dette, men det ble ikke bedre. Hadde også en lengre flytur en dag etter dottfølelse, men ingen plager da.
  • Etter et par dager med dott følelse så begynte det å suse/pipe i venstre øret, susingen er mer eller mindre konstant, men høres best når det er stille. Virker bedre i perioder og har hatt et par dager jeg trodde det var bra, men lyden kom tilbake etter jeg hadde sovet.
  • Sprak/knitrelyder i ørene når jeg spiser, drikker, svelger eller gjesper
  • Fortsatt dott følelse i varierende grad igjennom dagen
  • For å utligne så kreves det en del mer press før det "slipper" i øret som er plaget (men ikke umulig/vanskelig å utligne, men krever som sagt litt mer press før det "slipper" på venstre side.) Virker også som trommehinnen går noe tregere tilbake da til normal tilstand, men ikke utpreget.
  • Litt sporadisk kløe i venstreøret, men ikke utpreget
  • Ingen smerter
  • Føler selv jeg har litt dårligere hørsel enn normalt, men kan ikke garantere dette.
  • Fortsatt lett forkjølet, med slim og lett halsvondt
  • Det som utvilsomt plager meg mest er susingen/pipingen i venstre øre. Dette skaper også litt uro og dårligere søvn
  • Hvis jeg gaper veldig høyt så øker lyden svært mye i styrke, men forsvinner nesten helt når jeg slipper opp før den kommer gradvis tilbake.
  • Har lest litt på nett og merket symptomene passer veldig godt med Eustachian tube dysfunction (ETD).
  • Det er i dag 8 dager siden susingen begynte og ca 10 dager siden "dott følelse"
  • Har vært hos lege som undersøkte øregangen/trommehinne uten å se noe, men har forstått at det er vanskelig å se om slimhinnene i øretrompeten er betente/irriterte ved undersøkelse i øret.

 

  1. Ønsker bekreftelse på om dette er ETD, hvor lang tid det vil ta før det blir bra og om det er medisiner jeg kan ta for å gjøre det bedre. Det som skaper mest uro er om det er kronisk tinnitus, men tviler jo på det med tanke på symptomene og punktene listet over.

 

Anonymkode: 10054...5c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ta en ny tur til legen om det ikke gir seg, evt. bli henvist til ØNH spesialist. Er nok ikke mye hjelp du kan få her, dessverre. 

Anonymkode: bf8a2...387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...