Gå til innhold

OCD. Litt om årsaksforhold og hvorfor SSRI virker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
45 minutter siden, kupton skrev:

Interessant dette selv om jeg syns det er litt komplisert språk.  Skulle bare ønske at jeg hadde møtt noen som tok dette på alvor da jeg hadde en invalidiserende OCD. Jeg gikk i mange år med betydelige plager uten at DPS , OCDteam eller lege nevnte medisiner i det hele tatt. Jeg hadde mye hjelp av Ocd team men måtte slutte fordi det ble for tøfft . Og da jeg « vippet over» i en alvorlig depresjon fikk jeg komme til hos en psykiater som gav meg cipralex. Men da depresjonen bedret seg reduserte han til 5 mg fordi det var nok ved angst og OCD mente han. Jeg forstår nå senere at de 20 mg jeg gikk på pga depresjon var det som virket best mot tvangstanker. Nå blir jo OCD - team i dag sett på som en dokumentert god løsning men vil behandling ved OCD-team virke like bra hvis man går på Cipralex? 

Anonymkode: 873d5...e3c

Skrevet

Når man behandler OCD med SSRI bør dosen ligge fra gode depresjonsdoser og opp til minst det dobbelte.

Jeg kjenner ingen lidelser der kombinert behandling (medisiner + psykoterapi) gir dårligere effekt enn monoterapi med en av alternativene.

Skrevet

Hvordan kan man forklare lamictals virkning på ocd? Kan endringer i GABA ha noe å si?

Skrevet
På ‎22‎.‎11‎.‎2018 den 10.42, Bergogdal skrev:

Hvordan kan man forklare lamictals virkning på ocd? Kan endringer i GABA ha noe å si? 

Det er forsket lite og dermed skrevet lite om dette. Det eneste jeg finner av betydning er en artikkel på ungarsk med engelsk abstract og denne artikkelen på tysk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...