Gå til innhold

kjeveproblemer?andre ting? svelgebesvær!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ei jente i starten av tyveårene. Jeg sliter med å spise.. Det begynner å gå på helsa løs. Jeg ELSKER mat, og nå klarer jeg ikke. Jeg har lyst på men jeg får det ikke ned uansett hvor mye jeg ønsker det. Har hatt litt vond hals siden juni, og har hostet opp slike mandelsteiner. Jeg kjenner at når jeg tygger maten blir kjeven VELDIG sliten etter 2-3 tygg, og når jeg da skal svelge får jeg det ikke ned. Drikke går helt greit og er ingen problemer med men straks det er noe tykkelse på det går det bare ikke. Det er akkurat som om jeg ikke får TIL å svelge, at jeg har problemer med å styre svelgerefleksen om dere forstår? .. Jeg blir like sliten av å tygge med kjeven som jeg blir av å feks løpe ett maraton med bena, nesten som en gangsperre bare i ansiktet.

Relevant info Jeg har vært til gastroskopi (svelget slangen) pga en tarmsykdom jeg har. jeg har også vært i en alvorlig ulykke, og slo kinnbeinet/kjevebeinet ganske kraftig. Kan dette være relatert? skulle ikke tro det var det da, i og med det er 2år siden. Per nå får jeg i meg svært lite mat. Jeg spiser 1 måltid daglig, og av en normal porsjon får jeg ned 10 tygger. Thats it. Er det noen som kjenner seg igjen? jeg vil jo ikke ha det slik...Jeg klarer heller ikke gape ordentlig opp, kjennes ut som det stopper av en eller annen grunn. og kanskje litt knirkelyder fra leddene i kjeven.

Anonymkode: 29a64...05a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...