Gå til innhold

Irritasjon o er bagateller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke ett stort problem, men kjenner att det er ett iritasjons moment for meg når enkelte ord skrives feil når det gjelder enkel eller dobbel konsonant. Jeg iriterer meg også over ord delings feil.

Jeg må likevel inrømme at noen ord tviler jeg på selv, for eksempel ressurs og tunnel.

Anonymkode: 171a5...c72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg undrer meg når folk med høy ut dannelse gjør disse feilene.

Skrevet

Du har jo selv flere skriveleifer her 😛 

Anonymkode: 81bd9...e2d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nok ment som en morsomhet 😉

Anonymkode: 981a2...606

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde å eksemplifisere. Likevel: overskriften var en glipp, og jeg skriver nok ikke hundre prosent korrekt ellers jeg heller. Blant anna er jeg usikker på kommaregler.

Det er særlig "ett/et" og "att/at" jeg irriterer meg over. Det er kanskje fordi de kan ha litt ulik betydning avhengig av hvordan de staves, selv om jeg forstår av sammenhengen hva som menes.

Skrevet

Og merk at jeg innser at det ikke er reell grunn til irritasjon. Jeg skriver tross alt på forum for psykiatri.

Gjest Gargamel
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke ett stort problem, men kjenner att det er ett iritasjons moment for meg når enkelte ord skrives feil når det gjelder enkel eller dobbel konsonant. Jeg iriterer meg også over ord delings feil.

Jeg må likevel inrømme at noen ord tviler jeg på selv, for eksempel ressurs og tunnel.

Håper ikke du lider av noe alvorlig, for jeg har de samme symptomene. Jeg irriterer meg over skrivefeil, og klikker nesten hvis jeg må lese en lang tekst hvor alle sammen satte 😬 ord er delt opp.

PS: Både tunnel og tunell er lov.

PPS: Jeg skriver også feil selv. 

Skrevet
5 timer siden, Gargamel skrev:

Håper ikke du lider av noe alvorlig, for jeg har de samme symptomene. Jeg irriterer meg over skrivefeil, og klikker nesten hvis jeg må lese en lang tekst hvor alle sammen satte 😬 ord er delt opp.

PS: Både tunnel og tunell er lov.

PPS: Jeg skriver også feil 

Tja.., jeg har et par diagnoser. Alvorlig og alvorlig,  det kommer an på øyet som ser. Det kan vel være alvorlig i blant, men dette symptomet er der konstant. 

Skrevet

Skal man irritere seg over andres skrivefeil bør man sørge for selv å skrive prikkfritt. 

Det kan være flere årsaker til at flere sliter med rettskrivning, men jeg tror de fleste prøver og ønsker å skrive mest mulig korrekt. 

Forresten så hører ikke dette hjemme under psykiatri.

Skrevet
3 timer siden, Fionys skrev:

Skal man irritere seg over andres skrivefeil bør man sørge for selv å skrive prikkfritt. 

Det kan være flere årsaker til at flere sliter med rettskrivning, men jeg tror de fleste prøver og ønsker å skrive mest mulig korrekt. 

Forresten så hører ikke dette hjemme under psykiatri.

Tenkte det var psykiatrisk å irritere seg over slike ting. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte det var psykiatrisk å irritere seg over slike ting. 

Fritidsproblemer kanskje?

Skrevet
7 timer siden, Fionys skrev:

Fritidsproblemer kanskje?

Absolutt ikke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...