Gå til innhold

folk rundt meg er blitt rare og forandret. er det noe stort som skal skje?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

alle, absolutt alle de rundt meg er ikke til å stole på mer. de virker triste og smiler mindre. jeg tror det er fordi jeg har skadet dem med min tilværelse. når jeg spør dem om de er triste, sier de at de er glade/har det bra. men de er ikke sån menneskene var for 2 år siden. nå er de sån at jeg føler at jeg blir sett ned på og at autismen min sliter dem ut med min OCD masing. jeg spør og spør for å få bedre følelser inni meg og for ikke å dø og bli et lik som råtner og bloater før jeg er blitt vel over 90 og dør av alderdom og ikke fordi jeg ikke utfører tvangsspørsmål. disse tvangsspørsmåla er ekstreme når jeg stresser. jeg prøver å slutte men det er som jeg må spørre ellers blir det død og forferdelse. den siste uken har jeg ikke sovnet før på tidlig om morgenen mellom 02.30 og 06.00 og derfor sovet til ca 14.00 og ikke maktet å gå på dagtilbudet, for der lyver alle personellene og gjør endringer uten min samtykke, som foreksempel i sommer fordi jeg "startet prisdiskusjon" når jeg selgte mine hjemmedurka tomater. da sa personalet at hun ville heller gå på spar å kjøpe dyre tomater, enn å diskutere pris med meg og mine hjemmedyrka tomater. og på fredag forrige uke da jeg hadde avtale om å pakke noen varer til julemessa på onsdagen. siden jeg ikke kom på tirsdagen så pakket de istedenfor, fordi jeg ikke kom selvom det var på onsdagen jeg hadde pakkeavtale og ikke tirsdagen.

har folk i verden begynt å få depresjoner?

Endret av Blomsterfluen
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Blomsterfluen skrev:

alle, absolutt alle de rundt meg er ikke til å stole på mer. de virker triste og smiler mindre. jeg tror det er fordi jeg har skadet dem med min tilværelse. når jeg spør dem om de er triste, sier de at de er glade/har det bra. men de er ikke sån menneskene var for 2 år siden. nå er de sån at jeg føler at jeg blir sett ned på og at autismen min sliter dem ut med min OCD masing. jeg spør og spør for å få bedre følelser inni meg og for ikke å dø og bli et lik som råtner og bloater før jeg er blitt vel over 90 og dør av alderdom og ikke fordi jeg ikke utfører tvangsspørsmål. disse tvangsspørsmåla er ekstreme når jeg stresser. jeg prøver å slutte men det er som jeg må spørre ellers blir det død og forferdelse. den siste uken har jeg ikke sovnet før på tidlig om morgenen mellom 02.30 og 06.00 og derfor sovet til ca 14.00 og ikke maktet å gå på dagtilbudet, for der lyver alle personellene og gjør endringer uten min samtykke, som foreksempel i sommer fordi jeg "startet prisdiskusjon" når jeg selgte mine hjemmedurka tomater. da sa personalet at hun ville heller gå på spar å kjøpe dyre tomater, enn å diskutere pris med meg og mine hjemmedyrka tomater. og på fredag forrige uke da jeg hadde avtale om å pakke noen varer til julemessa på onsdagen. siden jeg ikke kom på tirsdagen så pakket de istedenfor, fordi jeg ikke kom selvom det var på onsdagen jeg hadde pakkeavtale og ikke tirsdagen.

har folk i verden begynt å få depresjoner?

Nei, det er nok din oppfattning av virkeligheten som ikke er helt riktig.

Anonymkode: 863a6...743

Skrevet

Av og til synes jeg også jeg har opplevet særlig i elektronisk samhandling liknende. Uten at jeg vet, så tror jeg det har å gjøre med at det er så mange som "  sloss med helsa si" i dag. Selvsagt kan man ikke vente at andre skal ta vare på seg eller sine men jeg føler også at her er mye konfliktmateriale ofte lokale ting tror jeg. Iallefall når man er i jobbburde man hive inn håndkleet når man sloss så mye med helsa. Men å få uføretrygd er jo langt fra lett tror jeg spesielt ikke i dag.

Men man skal selvsagt ikke være uhøflig eller la ting gå utover andre små eller store på sin vei.

Verden har nok forandret seg tror jeg selv om ens egen oppfatning og helse jo har mye å si for hvordan man oppfatter og " tolererer" omgivelsene , andre og virkeligheten. Akkurat som ved allergier tenker jeg. Almennhelsa har mye å si. Allergien kommer på toppen liksom og forverrer bildet. Men hadde man tatt for seg et knippe aviser de seneste årene så hadde man nok funnet at både stil og innhold og ikke minst " reklamepress" har forandret seg mye og i negativ grad etter mitt skjønn.

"Å sloss med helsa" er jo nettopp noe mange her på DOL gjør." Fienden" kan være indre eller ytre eller begge deler.Det kan være lett å få et feil bildet av andre og av virkelighet spesielt om man har få å drøfte hva som skjer i verden med kanskje.Men utøver man jobb med arbeidsavtale burde man jo tenke lengere og iallefall ringe legen å prøve å gjøre tiltak prompte.

Anonymkode: 716e3...0ba

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...