Gå til innhold

FN sin migrasjonsavtale, kan dette stemme?

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Så på de svenske nyhetene klokken 1930 Og der sa reporteren at noe av avtalen er att innvandring og migrasjon skal omtales positivt i media.  For å minske motstand mot innvandring. Jeg skvatt i stolen, er det mulig? Jeg regner med det er sant da SVT vel er det mest politisk korrekte mediet i Skandinavia.....

Seriøst, hva er dette for noe?

Norge burde ikke skrive under på dette her uansett, om reporteren fra SVT siterte rett eller ei.

Endret av Worrysome plenty
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/445689-fn-sin-migrasjonsavtale-kan-dette-stemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Så på de svenske nyhetene klokken 1930 Og der sa reporteren at noe av avtalen er att innvandring og migrasjon skal omtales positivt i media.  For å minske motstand mot innvandring. Jeg skvatt i stolen, er det mulig? Jeg regner med det er sant da SVT vel er det mest politisk korrekte mediet i Skandinavia.....

Norge burde ikke skrive under på dette her uansett, om reporteren fra SVT siterte rett eller ei.

Vi skal altså hjernevaskes.

Anonymkode: e3369...987

19 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Dagsavisen skriver det samme.

https://www.dagsavisen.no/innenriks/regjeringen-har-sagt-ja-til-a-gripe-inn-i-medias-dekning-av-migrasjon-1.1241079

Regjeringen har sagt ja til å gripe inn i medias dekning av migrasjon

FNs omstridte migrasjonserklæring ber regjeringen om å påvirke mediene for å «forme oppfatningen av migrasjon».

Det innebærer blant annet å fremme uavhengig og objektiv journalistikk av en viss kvalitet, utdanne pressen i riktig ordbruk om migrasjon, støtte journalistikk av en viss etisk standard og kutte støtte til mediekanaler som «systematisk fremmer intoleranse, fremmedfrykt, rasisme og andre former for diskriminering mot migranter».

.....

Faktisk.no påstår dette ikke stemmer. 

https://www.nrk.no/norge/faktisk.no_-dette-er-fns-migrasjonsavtale-1.14317669

Hvem skal man tro på?

Worrisome Plenty

Så debatten på NRK nå, og det ser ut til at det stemmer ja. Spørs om det ikke hadde vært lurt av FRP å true med å tre ut av regjering, for dette var drøye saker. Venstre var veldig begeistret for avtalen, for det ville stoppe støtten til HRS....

Dette begynner å bli litt skummelt synes jeg.

Da burde det også bli slik at folk ikke behøvde å presse seg til å gå på jobb uten å være friske. Dette tror jeg nemlig mange føler bare de må i vår tid. Er man ikke frisk eller barna ens ikke er friske så er sansene ofte så svekket at man bør utsette seg for mindre enn ellers når man er frisk. 

Jeg tror sykemelding og uføretrygd er blitt en for høythengende frukt for de som trenger det.

Hørte nettopp på Dagsrevyen i dag kveld at sykehuset på Vestlandet Førde hadde besluttet å skru av respiratoren til en pasient som ga fullt ut uttrykk for selv å ville fortsette livet til tross for ALS sykdommen. Pasientens pårørende står nå helt fortvilet å ber om medias og vår hjelp mot sykehusansatte som vil skru av respiratoren. Kanskje for å få inn neste pasient. Økonomi er vanskelig.

" Uvirkelig" sa en av de stakkars pårørende. Det bare uvirkelig synes jeg  spesielt for en som har sett liknende uten å bli trodd av media. Vi lærer visst aldri.

Anonymkode: 13b60...1a3

Annonse

Dette er jeg veldig skeptisk til.

Ifølge Christian Tybring-Gjedde i Aftenposten 28. november:

«I artikkel 37 slås det fast at dersom migranter ønsker å reise tilbake til sitt hjemland, er det mottagerlandet som har ansvaret for juridisk, sosial og økonomisk reintegrering av den returnerte migranten. Samtidig legges det til at tvangsutsending av migranter eller flyktninger ikke kan finne sted før alle menneskerettigheter i opprinnelseslandet er sikret.

I artikkel 21 understrekes det at mottagerlandene skal legge til rette for en enklere prosess knyttet til familiegjenforening og at det er retten til familieliv som skal være førende. I artikkel 22 heter det videre at alle migrantene skal ha fulle rettigheter til trygd og andre offentlige ytelser fra dag én. Slike rettigheter er en del av integreringsprosessen.»

Selv Nettavisen bryr seg ikke stort om dette.

Nettavisen ble tammere og mer mainstream etter at den ble kjøpt opp av Amedia i 2017. Gunnar Stavrum har fått klørne klippet og tennene trukket. Han er en ufarlig vaktbikkje for ytringsfriheten, akkurat som FrP er han bare bjeffing.

Nettsteder som Resett, Document og Rights vil antagelig bli anmeldt for å være uetiske hver eneste dag, og politiet må bruke ressurser på en tsunami av anmeldelser som gjelder netthat.

Migrasjonspakten er elitens løsning på å kneble ytringsfriheten, kritiske stemmer som ser konsekvensene av det som skjer og egentlig gir grønt lys for enda mer økonomisk migrasjon til Europa fra Afrika og Midt-Østen. Bare at denne gangen blir det ulovlig å beskrive ting som de er.

Innvandringsorganisasjonene har sin egen kamp og klarer fint å tale  sin egen sak tror jeg. Men jeg mener at Norges holdning bør være å hjelpe der vi kan. Alt kan bety litt i vår tid.  Det blir mere og mer slik at enhver person har sin egen kamp i dag og klarer ikke se annet enn seg selv. Vi bør hjelpe og strekke oss lenger enn langt, men ikke underskrive på noe som bare bringer ulykke over landet eller undergraver vår egen eksistens.

Men det virker som om vi aldri lærer her i landet. Alvorlig syke mangler hjelp, oppfølging og et sted å  bo hører jeg. Jeg må si jeg føler med de som står i ting nå.

Nei dette høres helt urealistisk ut. 5 % er ingenting mot hva som blir nødvendig i kommende bilavgifter om vinden fortsetter slik.

Godt med en opprydning i lovverk som gjør felles forståelse bedre ,men for mange regler kan virke til segregering og det er jo det motsatte av hva man ønsker.

Annonse

Hvorfor de skal utdanne eget helsepersonell ser jeg ikke helt vitsen med. Alt helsepersonell får jo opplæring i hvordan takle de forskjellige kulturene og relgionene og hensyn deretter. Med mindre de snakker om andre behandlingsmetoder og det håper jeg virkelig ikke for det kan jo være til risiko for oss.

Anonymkode: c87c3...3cf

Enkelte er utrolige hva de får til i livet både blant norske og utlendinger synes jeg. Folkegrupper er ganske like der tror jeg i verdens mediakultur i allefall. Ingen er vel mere til å stille opp for sine egne barn og familie som utlendinger og også norske langt tilbake fra fårnadager.Vanskelig å generalasisere så mye som denne plakaten legger opp til synes jeg. Språket kan  jo bli veldig "utvannet "av det tenker jeg. Men kanskje er det alltid slik fornyinger skjer. ???Litt mere innholdskløst" smalltalk "bare.???? Hvem skal overvåke at reglene holdes til punkt og prikke? Blir ikke alle ufrie da??

Men at enkelte er utrolige hva de får til uansett nasjonalitet ja det er jo bare  sant og  sånt synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...