Gå til innhold

Skog, friluft og villmarksliv.

Skog, frilufts og villmarksliv. Hvor aktiv er du?  

7 stemmer

1. 1. Hvor ofte er du ute i skog og mark eller i annen aktivitet?

• Daglig
      3
    • 1 til 2 dager i uken
      0
    • 2 til 3 dager i uken
      1
    • 3 til 4 dager i uken
      0
    • 4 til 5 dager i uken
      0
    • 5 til 6 dager i uken
      0
    • Flere ganger i måneden
      1
    • Mer sporadisk etter vær og føre
      2
  2. 2. Følger du et fast treningsopplegg?

• Ja
      1
    • Nei
      6
  3. 3. Skulle du ønske du kom i gang med en aktivitet?

• Ja
      4
    • Nei
      2
    • Vet ikke
      1

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 02. des. 2018, 15:14

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Maggie55

Jeg tenkte på trening og turer og ikke plenklipping og rengjøring hjemme og stabling av arkivbokser på jobben.

Man blir mer forsiktig med årene synes jeg for min egen del. Redd for å legge i vei og bli overasket at dårlig vær eller ekstremvær  jeg ikke er forberedt på eller få problemer med hjemturen. Bli ovverasket av store hunder osv. Man hører av og til om sånne ting. Men det er jo mulig å gå i gater og veier  også på tider som trafikken ikke er så stor eller i områder med lite trafikk. Mange steder er jo ikke noe problem å finne dette og her er mange muligheter. Jeg er nok blitt overdrevent forsiktig og litt krampaktig utrygg.  Men som du er inne på når man som jeg har problemer med småtingene og må stykke opp dagligdagse gjøremål gjelder det jo å bli bedre på småtingene først. Alt betyr jo noe i disse sammenhengene forstod jeg.

Visste ikke hva jeg skulle svare på sprsmål nr 3. Jeg skulle jo ikke ønske jeg kom igang med en aktivitet, for jeg er allerede i nok aktivitet. Normalt er jeg på tur 3-4 timer hver dag. Noen ganger blir det bare 2 timer, andre ganger er jeg på tur i flere dager. På sommeren kan nok de vanlige turene bli litt kortere for kuene i skogen stresser meg. Turene blir liksom litt mer interessante enn jeg egentlig setter pris på. Men så tar jeg det igjen med fjellturer innimellom. Kan ikke reise på fjellet hele tiden for det ville blitt altfor dyrt, ellers skulle jeg gjerne gått på fjelltur hver eneste dag.

5 timer siden, laban skrev:

Er "aktivitet" her bare trening og turer, eller teller andre fritidsaktiviteter utenfor hjemmet også?

4 timer siden, Maggie55 skrev:

Jeg tenkte på trening og turer og ikke plenklipping og rengjøring hjemme og stabling av arkivbokser på jobben.

Jeg spurte fordi jeg står rett opp og ned og synger minst 4 timer hver uke (i snitt), noe som krever en god del energi og kanskje burde kunne regnes som "aktivitet" (men ikke "trening").

I tillegg til disse korøvelsene er jeg i aktivitet en drøy time pr uke i vinterhalvåret: Aerobics-aktig trening én gang de fleste uker pluss omtrent et kvarters rask gange hver virkedag for å komme meg til og fra jobb.

I sommerhalvåret sykler jeg ca. 40 min hver virkedag, halvparten er såpass bratt oppoverbakke at jeg blir svett.

Jeg føler ikke at jeg lever noe passivt liv. Aktivitetsnivået i helgene varierer med vær og føre. Men 1 - 2 timers korkonsert etter 2 - 3 timers øvelse, noe jeg har 4 - 5 ganger i året, er minst like slitsomt som en skitur.

Annonse

Gjest Maggie55

I forhold til meg er dere for toppidrettsutøvere å regne. Jeg forstod at dere her gjennomsnittlig var mye mer aktive enn jeg ,men jeg ante ikke hvor meget i grunnen.

Allt har som regel sine årsaker tror jeg. Det ligger ofte store skjebner bak alt i verden  og for meg som flere innom  her på DOL så har jeg inntrykk av at tidlige erfaringer i livet var dårlige og dermed ble livet deretter også på sånne sentrale områder som aktivitet.

Men det er selvsagt aldri for sent å begynne. 😊Men bedre vektkontroll må komme først tror jeg. (Snakker som alltid helt for meg selv.)

4 timer siden, Maggie55 skrev:

I forhold til meg er dere for toppidrettsutøvere å regne. Jeg forstod at dere her gjennomsnittlig var mye mer aktive enn jeg ,men jeg ante ikke hvor meget i grunnen.

Allt har som regel sine årsaker tror jeg. Det ligger ofte store skjebner bak alt i verden  og for meg som flere innom  her på DOL så har jeg inntrykk av at tidlige erfaringer i livet var dårlige og dermed ble livet deretter også på sånne sentrale områder som aktivitet.

Men det er selvsagt aldri for sent å begynne. 😊Men bedre vektkontroll må komme først tror jeg. (Snakker som alltid helt for meg selv.)

Trening/aktivitet er vel et ledd i vektkontrollen? Det er bare å begynne å gå, så går du gradvis lenger og gradvis raskere. etterhvert går det helt av seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...