Gå til innhold

Date sin tidligere fastlege vikar


Lykkeliten84

Anbefalte innlegg

Hei

 

lurer på om det er mulig og date sin tidligere fastlege som gikk i vikariat da min fastlege tok sykehusåret sitt, vekke 1 år. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Lykkeliten84 skrev:

Lurer på om det er mulig og date sin tidligere fastlege som gikk i vikariat da min fastlege tok sykehusåret sitt, vekke 1 år. 

Har h*n invitert deg på date? I såfall syns jeg du kan si ja.

Jeg syns derimot ikke du skal ta initiativ til en evt date. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei han har ikke det. Han er enda legen min i et par mnd, men går ikke så ofte til han. 

Vil det være ulovlig og date han siden jeg tidligere var hans pasient en liten stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lykkeliten84 skrev:

Nei han har ikke det. Han er enda legen min i et par mnd, men går ikke så ofte til han. 

Vil det være ulovlig og date han siden jeg tidligere var hans pasient en liten stund?

Nei, han har ikke lov å inngå forhold til deg når han nylig har vært din fastlege. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lykkeliten84 skrev:

Nei han har ikke det. Han er enda legen min i et par mnd, men går ikke så ofte til han. 

Vil det være ulovlig og date han siden jeg tidligere var hans pasient en liten stund?

Det spørs vel om han ser på deg som en aktuell date siden han har vært legen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, frosken skrev:

Nei, han har ikke lov å inngå forhold til deg når han nylig har vært din fastlege. 

Når tid er det lovlig? Vet du hvor jeg finner svar på dette? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Lykkeliten84 skrev:

Når tid er det lovlig? Vet du hvor jeg finner svar på dette? 

Dette trenger du ikke gruble mer på. Han har ikke invitert deg på date, og dersom han skulle gjøre det i framtiden, har han gjort det etter forskriftene. Han risikerer neppe lisensen sin for en date vettu. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Lykkeliten84 skrev:

Nei han har ikke det. Han er enda legen min i et par mnd, men går ikke så ofte til han. 

Vil det være ulovlig og date han siden jeg tidligere var hans pasient en liten stund?

Har han gitt deg noen som helst tegn til at han kunne tenke seg å date deg? Eller er det du som har en crush på ham? Leger er vanligvis vennlige og omtenksomme mot alle sine pasienter, bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lykkeliten84 skrev:

Han har gikk noe signal på det ja, men sier det ikke rett ut

Og du er HELT sikker på at dette ikke er ønsketenking fra din side? Du har ikke feiltolket ting? Jeg har litt problemer med å tro at en lege gjør noe slik, jeg vil tro de er godt drillet på ulovligheten av dette underveis i utdannelsen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Lykkeliten84 skrev:

Han har gikk noe signal på det ja, men sier det ikke rett ut

Min fastlege har også vært tydelig på at han liker meg, men det er selvfølgelig som pasient. Nå er jeg hos han ofte (han vil se meg en gang i måneden) og det er selvfølgelig fordi han vil følge meg opp. Samtidig så skjønner jeg godt at enkelte blir forelsket i legen/terapeuten sin, det er ikke unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ‎02‎.‎12‎.‎2018 den 14.30, Lykkeliten84 skrev:

Når tid er det lovlig? Vet du hvor jeg finner svar på dette? 

Hvor lang tid det må gå før dere evt. kan ha et lovlig forhold, avhenger av flere ting - blant annet hvor mange ganger du har vært hos ham som pasient, hva slags grunn det har vært til konsultasjonene osv. osv. Men det er uansett ganske langt inn i fremtiden før han lovlig kan inngå et forhold til deg. 

Dessverre er det en del leger som klarer å unngå disse reglene ved å få pasientene til å benekte at det er inngått et forhold. I enkelte tilfeller klarer leger både å bryte reglene om seksuelt forhold mellom lege og pasient OG å få pasienten til å lyve til tilsynsmyndighetene. Etter min oppfatning er dette et slags dobbelt overgrep. 

Anonymkode: 5c6a3...d20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...