Gå til innhold

Smerter i brystkassa


Sandy

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er ei på 17 år og var på fest på lørdag hvor jeg da selfølgelig klarte å kaste opp. Jeg vet ikke om det er en følge av plagen jeg har fått, men dagen etterpå, våknet jeg med skikkelig smerter i brystkassen som nå har vart i 2 dager som er konstant, spesielt når jeg puster inn eller beveger meg. Det er ikke så intenst når jeg ligger, men når jeg er i bevegelse så gjør det veldig veldig vondt i brystkassen, slik at jeg ikke klarer å puste ordentlig inn og jeg merker at jeg er ganske tungpustet også. Kjenner litt bak på ryggen der lungene sitter i noen tilfeller. Spesielt når jeg i dag var på skolen så gjorde det skikkelig forferdelig vondt når jeg gjorde en bevegelse og det er kjempe ubehagelig og er redd for at det ikke skal gå over. Tenkte å kontakte lege om det ikke går over, men lurte på om noen her har opplevd det samme problemet, og eventuelt vet hva det kan være? Det føles ut som at det snører seg, og det er et kjempe trykk som stopper meg i å puste i sånn 15-20 sekunder. Men når jeg da sitter stille så er det ikke så vondt men jeg kjenner trykket fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, Sandy skrev:

Hei. Jeg er ei på 17 år og var på fest på lørdag hvor jeg da selfølgelig klarte å kaste opp. Jeg vet ikke om det er en følge av plagen jeg har fått, men dagen etterpå, våknet jeg med skikkelig smerter i brystkassen som nå har vart i 2 dager som er konstant, spesielt når jeg puster inn eller beveger meg. Det er ikke så intenst når jeg ligger, men når jeg er i bevegelse så gjør det veldig veldig vondt i brystkassen, slik at jeg ikke klarer å puste ordentlig inn og jeg merker at jeg er ganske tungpustet også. Kjenner litt bak på ryggen der lungene sitter i noen tilfeller. Spesielt når jeg i dag var på skolen så gjorde det skikkelig forferdelig vondt når jeg gjorde en bevegelse og det er kjempe ubehagelig og er redd for at det ikke skal gå over. Tenkte å kontakte lege om det ikke går over, men lurte på om noen her har opplevd det samme problemet, og eventuelt vet hva det kan være? Det føles ut som at det snører seg, og det er et kjempe trykk som stopper meg i å puste i sånn 15-20 sekunder. Men når jeg da sitter stille så er det ikke så vondt men jeg kjenner trykket fortsatt.

Kan du har bristet eller brukket et ribbein?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Lillemus skrev:

Kan du har bristet eller brukket et ribbein?

Det vet jeg ikke. Det er vell ikke så vondt , og hvordan skulle det ha skjedd? Man kjenner vell godt om man har bristet eller brukket ribbeinet? Jeg klarer å være helt normal og gå og bøye meg, men det er som om det kommer noen ''kramper'' inni mellom, det bar plutselig kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Sandy skrev:

Det vet jeg ikke. Det er vell ikke så vondt , og hvordan skulle det ha skjedd? Man kjenner vell godt om man har bristet eller brukket ribbeinet? Jeg klarer å være helt normal og gå og bøye meg, men det er som om det kommer noen ''kramper'' inni mellom, det bar plutselig kommer.

Hvordan er det å le eller å hoste?   Har selv brukket ribbein tidligere og det er så utrolig smertefullt å hoste eller å le. Eller å trekke pusten dypt. Hvordan det er når det er bristet, vet jeg ikke. Vil vel tro at det er vondt det og. En kan faktisk hoste på seg et bristet ribbein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og tenkte ribbein. Kan du ha falt da du var på fest? Sånt kan sitte i muskler og, men det er lite å gjøre med det utover å vete. Ville tatt meg en tur til legen, om ikke annet fått noe smertestillende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...