Gå til innhold

Vondt i hånda etter fall


søtnosen95

Anbefalte innlegg

Hei. Falt på torsdag med utstrakt arm og tok meg for med håndbaken. I ettertid ble den blå/rød og en liten hevelse under tommelen. Nå  igår og idag er den enda litt blå men ikke noe markant. Klarer bevege fingrene og slikt men har problemer om jeg får press på. Feks åpne noe hardt, eller når jeg skal røyse meg fra en stol 😛 Er det noen bein i dette område som kan ha fått skade? Om den er forstuet, når vil jeg eventuelt merke bedring? :P.. Det er liksom ikke i selve tommel leddene, men under der, helt nede på hånda til siden. kjenner det på 1 spesielt punkt om jeg presser som da stråler utover :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Båtbeinet kanskje? 

https://nhi.no/sykdommer/muskelskjelett/beinbrudd/batbeinsbrudd-skafoideum/

Jeg har vært plaget i snart 4 mnd, det var kraftig forstuelse og betennelse hos meg, var helt og delvis (gradert) sykemeldt noen uker. Hånda er fortsatt hoven. Legen sa det kan ta mange mnd å bli bra. Hos meg er det tommelen som er problemet. Kan fortsatt ikke belaste tungt, og har nedsatt kraft. 

Hvis du er usikker, ta en tur til legen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! ja det er der jeg har vondt, slik det viser på bildet, og er hoven der.men jeg har ikke vondt i denne "snusdåsen" som det sto. Det er kun der på innsiden av hånda i det punktet , som da gir skarp smerte om jeg trykker på.. Så da er det sikkert ikke noe brudd hvertfall :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du noe når du beveger håndleddet? 

Jeg var hos spesialist som sa at det ville gjøre vondt i håndleddet - det ville hugge til ved bevegelse. 

Jeg ville spurt fastlegen om jeg var deg, for sikkerhets skyld. 

Uanett; god bedring :) 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...