Gå til innhold

Ryggsmerter


Nespresso

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med nedsatt kraft i beina i noen måneder som jeg venter på utredning for. Skal inn i mai for utredning for dette. 

For ca 1 måned siden fikk jeg kink i ryggen, det gikk støt ned i ryggen. Fikk flere kink etterhvert og nå har ryggen låst seg helt. Kan bare så vidt bøye meg frem eller tilbake. For å hente opp noe på gulvet må jeg ha en stol å sitte på. Må ha stol med armlene for å komme meg opp av stol, Det er aller værst på morgen, da er det kjempestore smerter og stivhet. Må gå med krykker og "myke" opp før jeg greier å ta på meg sokker. Har vært hos kiropraktor 8-9 ganger, Det har ikke hatt effekt. Venter nå på MR. 

Av medisiner har jeg prøvd: Paracet, Paralgin Forte, Tramadol, Ibux, Voltaren, Vimovo og noen andre. Ingen har noe effekt, 

Siste håp for meg er å prøve her for å se om noen har hatt samme problemer eller har noen gode tips. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slitt mye med smerter fra rygg og bein og min erfaring er at de tradisjonelle smertestillende medikamentene (Paracet/Ibux eller kombinasjonspreparater som Paralgin forte) har lite virkning. Det samme gjelder Voltaren og tilsvarende. Jeg selv er satt på noe langt sterkere, men opplever gjerne at bivirkningene veier opp for noe av gledene med smertelindring, og det er ikke å anbefale.

Kiropraktor ser heller ikke ut til å hjelpe dessverre, og mange har gjort samme oppdagelse. Når det gjelder MR kan det være veldig nyttig og det vil forhåpentligvis gi deg svar. I mellomtiden god bedring og håp det beste.

Endret av Ann Christin
Innlegget er ryddet for doseringsråd. Ann Christin, admin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gulltopp123

Har du hørt om fysisk vaskulærterapi? 

Det har hjelpet meg enormt med ryggsmerter etter graviditeten

Les mer om det her eller ta kontakt med meg på mail. 

www.bemergroup.com 

[email protected] 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...