Gå til innhold

Depresjon og utseende

Anbefalte innlegg

Skrevet
2 timer siden, kupton skrev:

Vil nevne at annet punkt i denne tråden. Behandlere bør absolutt ikke la seg lure av at noen deprimerte har evnen til å ta seg sammen og stelle seg. Det er faktisk slik at de som beholder sin funksjonsevne og gjennomføringsevne har langt større risiko for å gjennomføre et selvmord enn de som raskt mister sin funksjon. Da snakker jeg om faktisk selvmord, ikke selvpåført skade.

Jeg hadde en enormt stå-på vilje da jeg var alvorlig deprimert. Er det vanlig? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
23 minutter siden, MxxM skrev:

Er det vanlig?

De som har stå-påvilje ellers, har det ofte når de er deprimerte også.

Skrevet
13 timer siden, kupton skrev:

Vil nevne at annet punkt i denne tråden. Behandlere bør absolutt ikke la seg lure av at noen deprimerte har evnen til å ta seg sammen og stelle seg. Det er faktisk slik at de som beholder sin funksjonsevne og gjennomføringsevne har langt større risiko for å gjennomføre et selvmord enn de som raskt mister sin funksjon. Da snakker jeg om faktisk selvmord, ikke selvpåført skade.

Veldig viktig at du setter fingeren på dette. Særlig det siste alvorlige selvmordsforsøket mitt kom i en sånn periode. Jeg ble tatt alvorlig på DPS, men ikke på psykehuset. "Du ser da ikke noe deprimert ut."sa LIS-legen jeg hadde å gjøre med. Selv om jeg fikk være der en drøy uke for å få litt skjerming, var jeg enormt fortvilet da jeg kom hjem. Det endte nesten i døden. At jeg sitter her i dag, skyldes flaks i form av at pårørende fant meg etter de ikke fikk kontakt med meg en dag jo skulle komme på besøk. Prosessen med å komme seg var krevende, og jeg pådro meg permanente skader. Hadde den legen lyttet til meg, ville det kanskje ikke gått slik. Selvfølgelig har jeg en del ansvar her og, men jeg klarte ikke å overvinne angsten for å overdrive. Jeg følte. jo at jeg hadde gjort det allerede en gang. Det er virkelig en farlig situasjon det der - å bli skikkelig deprimert, men ikke så satt ut av det. Man skal ha veldig respekt for det. Det, og blandete episoder. Krutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...