Gå til innhold

Er det best å begynne med utredning eller å få hjelp med problemene man opplever?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det best å begynne med utredning eller å få hjelp med problemene man opplever? Jeg har nettopp begynt hos psykolog og jeg har hatt to timer med han og sist time spurte han meg om jeg ville begynne med utredning eller om jeg ville begynne med å få hjelp med problemene som jeg opplever. Jeg har fra før en schizofrenidiagnose, men både jeg og psykologen tenker at det er sannsynlig at denne er feil. Jeg svarte han at jeg helst ville begynne med utredning, da det har vært nevnt flere aktuelle diagnoser i journalen min og jeg gjerne vil finne ut av det. Men nå er jeg litt usikker, er det noen som har noen innspill eller råd?

Anonymkode: 4e5ae...d50

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan skal en hjelpe deg hvis en ikke vet hva som feiler deg?

Skrevet

Vanskelig det spørsmålet der, for på den ene siden er det forferdelig å gå rundt og slite. Samtidig vil en utredning forhåpentligvis skaffe dere mer kjøtt på beinet i forhold til hvor det du strever med stammer fra. Og man får noe håndfast å jobbe etter.  Jeg tror nok jeg hadde gått for utredningen først.

Skrevet
På 21.12.2018 den 15.10, AnonymBruker skrev:

Er det best å begynne med utredning eller å få hjelp med problemene man opplever? Jeg har nettopp begynt hos psykolog og jeg har hatt to timer med han og sist time spurte han meg om jeg ville begynne med utredning eller om jeg ville begynne med å få hjelp med problemene som jeg opplever. Jeg har fra før en schizofrenidiagnose, men både jeg og psykologen tenker at det er sannsynlig at denne er feil. Jeg svarte han at jeg helst ville begynne med utredning, da det har vært nevnt flere aktuelle diagnoser i journalen min og jeg gjerne vil finne ut av det. Men nå er jeg litt usikker, er det noen som har noen innspill eller råd?

Anonymkode: 4e5ae...d50

Jeg har en Schizoid diagnose. Som nevnt over ville jeg valgt problemene/symptomene

Skrevet
7 timer siden, lillegutt_80 skrev:

Jeg har en Schizoid diagnose. Som nevnt over ville jeg valgt problemene/symptomene

Hvilke symptomer har du ved denne type lidelse?

Anonymkode: a684f...de6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...