Gå til innhold

Mennesker som har for lite å engasjere seg i blir mobbere og kanskje overgripere til slutt. Tror dere dette er riktig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Nei, jeg tror det er andre ting som ligger bak.

2. Hva vi tror og ikke tror er kanskje mer en sak for Åpent forum.

Skrevet

Trøste og bære... Nå tror jeg du bør ta deg en god og lang juleferie, Maggie55! 

God jul! :)

Anonymkode: 29b7f...787

Skrevet
15 minutter siden, Maggie55 skrev:

Eller hva ligger bak mobbing?

Evolusjonen ligger bak mobbing.

https://www.utdanningsnytt.no/nyheter/2017/november/mobbing-har-opphav-i-evolusjonen/

Det er en effektiv måte å oppnå en plass i hierarkiet på. Mobbing er en del av menneskets natur, sier evolusjonspsykolog Vibeke Ottesen.

Forskning viser at de som både blir mobbet og mobber tilbake, sjelden har det bra, mens de som bare mobber, ofte er populære og har gode sosiale evner.

– De har evne til empati og god psykisk helse. Fra et evolusjonært perspektiv vurderer vi derfor om mobbing kanskje ikke er en sykelig adferd likevel. Skal vi få dem som mobber til å endre adferd, må vi veilede dem til å oppnå de samme sosiale godene mobbing gir, gjennom mer prososiale handlinger.

Anonymkode: 62ae8...7d8

Gjest Maggie55
Skrevet

Mobbing eller  kollektive overgrep bør kanskje bare gjengjeldes.Er dette hva dere mener?

Takk det samme og god Jul til dere😊 Dere gjør en strålende jobb for samfunnet. Synd det ikke vanker noe lønn.😊

Gjest Maggie55
Skrevet

Åpent forum ville vært bedre. Enig. Unnskyld meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...