Gå til innhold

Er dette normalt blodsukker for et barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag da vi satt rundt bordet skulle jeg måle eget blodsukker (jeg har type 1 diabetes) og barna ble nysgjerrige så for moro skyld målte vi alles blodsukker (byttet selvfølgelig nål mellom hver person). Da hadde de nylig spist lørdagsgodt og drukket brus med sukker i. Det ene barnet på 6 år hadde blodsukker på 8,3 som jeg syntes virket litt høyt selv etter inntak av mye sukker. Fordi jeg ble litt bekymret målte jeg igjen ca 1 time etter og da var det nede i 4,3. Høres alt dette normalt ut?

Anonymkode: 4a9fb...c17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er normalt. Også personer uten diabetes kan få seg en liten sukkertopp etter mye raske karbohydrater. Jeg gjorde samme eksperiment med foreldrene mine en julaften. Begge var faktisk fort oppe på 8-tallet etter julemiddag med øl og påfølgende dessert. Det tok ikke så lang tid før de begge var nede på 4-tallet igjen - hvilket viser att insulinet de produserer gjorde jobben sin. Jeg er og blir den eneste med t1 dia i min familie. Om du bekymrer deg for barnet ditt, kan du jo måle fastende blodsukker. Om dette virker høyt, er det nok større grunn til bekymring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...