Gå til innhold

Bitt av små insekter på huden?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Merker at i det siste klør jeg veldig mye på forskjellige steder på kroppen. Kløen varer en stund, men går over. Ser også at jeg får en midlertidig hevelse på området hvor jeg har klødd. Hvis jeg presser hardt på hevelsesområdet merker jeg at det kommer synlig væske, så vidt. Jeg mistenker bitt fra mikroskopiske dyr. Jeg har prøvd å åpne alle vinduer, og la madrassen henge utenfor vinduet, slik at rommet og senga får gjennomgå kulda, men fikk nylig en kløe selv etter å ha lufta rommet. 

Jeg er meget fortvilet og håper på om noen kan hjelpe meg. 🙂

48404156_995945323927849_5978902438072025088_n.jpg

Anonymkode: 479d7...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.12.2018 den 22.30, AnonymBruker skrev:

Merker at i det siste klør jeg veldig mye på forskjellige steder på kroppen. Kløen varer en stund, men går over. Ser også at jeg får en midlertidig hevelse på området hvor jeg har klødd. Hvis jeg presser hardt på hevelsesområdet merker jeg at det kommer synlig væske, så vidt. Jeg mistenker bitt fra mikroskopiske dyr. Jeg har prøvd å åpne alle vinduer, og la madrassen henge utenfor vinduet, slik at rommet og senga får gjennomgå kulda, men fikk nylig en kløe selv etter å ha lufta rommet. 

Jeg er meget fortvilet og håper på om noen kan hjelpe meg. 🙂

 

Anonymkode: 479d7...407

Har du katt? I så fall kan det være fuglelopper. De kan ikke leve på mennesker, men rekker å bite før de kreperer og for noen gir det enorm kløe og store hevelser, andre reagerer overhodet ikke på bittene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke selv har vært i utlandet og fått problemet i etterkant, er det lite sannsynlig at du har veggdyr. Lopper fra katt eller hund er nok lettere å få om man har kjæledyr selv eller har hatt andres på besøk. En jeg kjenner var uheldig å få med seg veggdyr fra en ferie, men hun kunne se de små rakkerfantene samt etterlatenskaper. De liker seg gjerne i nærheten av senger, og det er vel derfor de kalles bed bugs på engelsk. Lopper, midd, kanskje ved uflaks maur er mine tanker. Det så ikke noe godt ut, håper du finner ut av det. Kanskje noen i et skadedyrfirma kan gi råd om hva du kan se etter. Aurax eller Xylocain kan dempe kløen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...