Gå til innhold

Jeg innrømmer det.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den siste uken har jeg ikke tatt kveldsdosen. Den inneholder stemningsstabiliserene, AD og AP. For n'te gang har jeg sluttet uten samråd fra psykiateren min. Jeg har fått tiltagende plagsomme fysiske abstinenser og i dag følte jeg meg helt elendig. Til slutt kastet jeg inn håndkle og tok kvelddosen. Det funket nesten med en gang. Kroppen roet seg ned, kvalmen forsvant, uroen forsvant og jeg føler meg klarere i hodet. Jeg føler meg mer i kontakt med meg selv. Hvorfor gjorde jeg dette? Fordi jeg har vært nærmest symptomfri i trekvart år og tenkte at jeg egentlig ikke er bipolar i det hele tatt og at psykiateren holder meg der for moro skyld. Jeg sluttet cold turkey med alt i våres og fikk så heavy fysiske abstinenser at det nesten ikke var til å holde ut. Så slo psyken meg fullstendig ut. Det ble kort sagt et helvete. Jeg holdt ut i to uker.

Jeg tror jeg er frisk og så er jeg egentlig frisk pga av medisiner. Jeg har blitt enig med psykiateren min før at jeg kan prøve å slutte under hans veiledning og overvåkning når alle barna er flyttet hjemmefra og klarer seg selv. Ikke før. En venn av meg som er mot medisiner foreslår at jeg skal dra til et behandlingssenter for å få hjelp til å trappe ned, men det er helt uaktuelt nå som to av mine barn bor hjemme. Det er litt vanskelig å ha venner som mener at alle psykiske plager kan fikses med samtaleterapi og at medisiner er kjemisk lobotomering. Jeg blir veldig påvirket av disse vennene.

Nå er jeg bare lykkelig fordi jeg tok til fornuft og tok kveldsdosen. Jeg føler meg mye bedre både fysisk og psykisk. Det eneste problemet nå er at jeg ikke får sove og det til tross for at jeg har tatt en Imovane. Klokken er halv tre natt til julaften og jeg er kveldens vertinne. Jeg har ligget i sengen og sett på en film og ellers ligget og stirret i taket og slappet av. Håper jeg får noen timers søvn i hvert fall. Jeg er kjempetørst så jeg bøtter innpå med vann. Jeg fylte opp dosetten min i kveld og nå ligger den fremme. Ikke mer tull nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det er mpem trøst, så er ikke du den eneste som ikke får sove i natt. Ikke ennå i alle fall, så jeg tenkte jeg kunne kikke inn her midt i noe kjedelig kontorarbeid som er til å bli trøtt av. 

Det er bra du har tatt medisinene dine igjen og føler deg bedre. At du følte deg så dårlig uten, forklarer jo at dette nok er noe du trenger, og at det er lurt å ta de som foreskrevet. Hva andre rundt en mener om medisiner for psykiske helseutfordringer bør man rett og slett heve seg over. Jeg vet det kan være vanskelig overfor enkelte mennesker, men hvem er det som kjenner seg selv og sykdommen sin best? Ikke de som snakker om hva man bør ta eller ikke. De vet jo ikke hvordan det er. Man bør respektere andres valg i en slik situasjon, og ikke komme med stupide påstander som kjemisk lobotomi og lignende utsagn. Jeg føler meg i alle fall mer lobotomert uten pillene mine. Jeg håper du klarer å fortsette med medisinene dine, og gå i dialog med en lege om du vil gjøre noe med dem. 

Skrevet (endret)

Har heller ikke sovet noe særlig i natt, på tross av imovane og vival. Så denne julaften blir jo spennende, har planer om å drikke litt. Må jo kose seg litt og :) God jul til dere alle her inne ❤️ 

Endret av stjernestøv
Skrevet

Jeg synes du er tøff Gondor. Håper du får en god og rolig jul.

Skrevet
8 timer siden, stjernestøv skrev:

Har heller ikke sovet noe særlig i natt, på tross av imovane og vival. Så denne julaften blir jo spennende, har planer om å drikke litt. Må jo kose seg litt og :) God jul til dere alle her inne ❤️ 

God jul til deg og dine!

Skrevet
1 time siden, XbellaX skrev:

Jeg synes du er tøff Gondor. Håper du får en god og rolig jul.

Takk. Riktig fredfull jul til deg og dine! Nå har jeg skrelt 40 poteter og regner med at det bør holde for 7 personer. Tenkte å lakke neglene, men jeg skal bruke hendene så mye i dagene som kommer at jeg tror jeg lar være. Det får holde at de er rene og nyfilte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...